Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

anjak

Medlem
På temat inte så bra...
"From June 15 until August 15, 2018, we won’t be able to guarantee seats on fully booked flights for our Gold members on our domestic, intra-Scandinavian and European routes. For our routes to the US and to Asia, the rules remain unchanged also during this period."
Ja det var ju samma sak redan förra sommaren.
 
SK1841 Arlanda - Rom med avgång idag den 2 juni kl 07.10.

Först equipment change. Våra 4 platser som vi betalt extra för att säkra (nödutgång benutrymme) blev 4 random. Dvs produkten jag köpt (möjligheten att välja plats) har inte levererats. SAS svar? Skriv en claim så återbetalas det. Jaha, tack. Kanske vore smartare att automatiskt återbetala alla som förbetalt.

Upp 04.00. På plygplatsen 07.30 kommer besked om inställt flyg pga personalbrist. Herre jävla... personalbrist... orkar inte ens kommentera hur dålig omfallsplanering SAS har, dessutom på sin hemmabas.

Ombokning och framme 24 timmar senare...
 

AABack2ARN

Medlem
Någon större personalbrist kan knappast SAS drabbats av just idag då SK1841 är den enda inställda flighten från Arlanda idag (i alla fall i skrivandes stund). Hade det varit ett flertal inställda plan hade jag kanske kunnat förstå att det var något stort på gång. Eller så lyckades de lösa alla besättningsproblem utom just erat...

Kunde de verkligen inte fixa er till rum innan i morgon? Känns inte helt omöjligt att hitta alternativa resvägar!
 

ante_77

Medlem
Någon större personalbrist kan knappast SAS drabbats av just idag då SK1841 är den enda inställda flighten från Arlanda idag (i alla fall i skrivandes stund). Hade det varit ett flertal inställda plan hade jag kanske kunnat förstå att det var något stort på gång. Eller så lyckades de lösa alla besättningsproblem utom just erat...

Kunde de verkligen inte fixa er till rum innan i morgon? Känns inte helt omöjligt att hitta alternativa resvägar!

Det känns som att dom har börjat skita i re-routing.
Typ, han kommer säkert hem inom en vecka med något flyg, så han är säkert nöjd.
I Danmark frågade jag om jag fick en cykel så att jag kommer fram till Umeå. Dom hade inga cyklar.
Lånecyklar kanske är nästa grej?
 
AAback2ARN, vi erbjöds att boka om med Lufthansa framme vid midnatt dvs över 12 timmar senare. Det var inget alternativ med 3 timmar bilkörning till Toscana. Anyway personalbrist var förklaringen från SAS och jag ser i en annan tråd att flighten till Milano idag är inställd med samma förklaring.
 

ante_77

Medlem
SAS verkar ha installerat någon slags slumpgenerator.
Blev drabbad av den på torsdag och även idag.
Incheck och val av säte dagen innan.
På torsdag skrev jag bara ut boardingkortet och såg mina ”nyvalda” platser, som var något helt annat än de jag valde dagen innan.
Idag så gjorde jag en snabbkontroll innan jag skrev it boardingkortet och dom hade nog använt sig av deras nyinstallerade tombola, för det var långt bak i flyget och en massa andra lustigheter.

Är det för att det börjar bli sommar som man degraderar Diamond pax.
Dom ville ju inte ens göra ett försök att få mig hem då jag fick min försening på torsdag.
Ska det vara så här svårt med Diamond status, så kan jag lika gärna flyga Norwegian.
 

AABack2ARN

Medlem
SAS verkar ha installerat någon slags slumpgenerator.

Nej, det är helt enkelt en fråga om profilering även om de aldrig skulle erkänna det ;)

Ska det vara så här svårt med Diamond status, så kan jag lika gärna flyga Norwegian.

Nu har jag inte flugit norsken så många gånger (tack och lov) men jag måste erkänna att jag aldrig blivit av med de i förväg köpta platserna. Kanske enklare när i stort sett alla plan har samma konfiguration.
 

Meazza

Medlem
Ringde in till SAS kundtjänst för att ändra om en bonusresa med SAS som jag inte kunde ordna till på hemsidan då den segade. Efter en tids väntan så kom jag till slut fram. Började då att beskriva mitt problem och nämnde att jag bokat en bonusresa med Amex-voucher. Då blev jag plötsligt avbruten av kvinnan i kundtjänst och abrupt kopplad till Tallinn. Dit ville jag absolut inte komma och fick istället lägga på och göra om ovanstående procedur (där jag senare fick korrekt hjälp).

Ska man koppla någon på det här viset så är det ju bra om man stämmer av med kunden att det är det man vill.
 

agehall

Medlem
Ringde in till SAS kundtjänst för att ändra om en bonusresa med SAS som jag inte kunde ordna till på hemsidan då den segade. Efter en tids väntan så kom jag till slut fram. Började då att beskriva mitt problem och nämnde att jag bokat en bonusresa med Amex-voucher. Då blev jag plötsligt avbruten av kvinnan i kundtjänst och abrupt kopplad till Tallinn. Dit ville jag absolut inte komma och fick istället lägga på och göra om ovanstående procedur (där jag senare fick korrekt hjälp).

Ska man koppla någon på det här viset så är det ju bra om man stämmer av med kunden att det är det man vill.
Jag tror den vanliga kundtjänsten har ganska strikta regler om att inte under några som helst omständigheter röra AmEx-bokningar. Så har det alltid varit med undantag för ett par månader då Tallinn tydligen var helt överbelastade.
 

Meazza

Medlem
Jag tror den vanliga kundtjänsten har ganska strikta regler om att inte under några som helst omständigheter röra AmEx-bokningar. Så har det alltid varit med undantag för ett par månader då Tallinn tydligen var helt överbelastade.
Men det här rörde en vanlig sas.se-bokning med Amex-rabatt.
 
Toppen