Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Stefan62

Medlem
SAS riskerar att bli ett LCC-bolag - helt emot personalens tidigare förslag!

Fråga: Finns det något nationellt/statligt bolag i Europa som kan anses vara ett LCC-bolag?
 
Att det är så svårt för SAS att förstå att det är såpass lite som krävs från deras personal för att skilja en tråkig upplevelse mot en jättebra och att det är smidiga resor vi alla är ute efter. Så tragiskt att man lyckas göra mycket rätt mot kund innan/efter resa och vid eventuella problem, men fortsätter att vara så inkonsekvent "bra".
 
Det var tre veckor sen när jag flög från ARN till OSL i Economy Extra. Efter att frukostlådorna var serverade jobbade besättningen hårt för att hålla oss alla nöjda och glada. Det var inte bara en gång att jag fick frågan om jag skulle vilja ha med bröd, kaffe eller juice. Till och med fick frågan om jag skulle vilja ha en kudde under tiden efter frukosten att kunna njuta av resan. Det kunde jag inte tacka nej. :)

Ännu en gång SAS imponerad!

Hur många Nordiska brand hittar du i bilden?
406249_10150950821842469_69220685_n.jpg
 

Malu

Medlem
Den där SAS-frukosten ser utmärkt ut Tommy. Tyvärr så har jag sett en snål-variant med "päron-smakis" istället för apelsinjuice och torr färdigpaketerad ostmacka (två dagar gammal) alltför många gånger. Jag tror att prisskillnaden är några tior och skillnaden i upplevelse är i nivå hundralappar. Hallå SAS?
 

Roger J

Medlem
Den där SAS-frukosten ser utmärkt ut Tommy. Tyvärr så har jag sett en snål-variant med "päron-smakis" istället för apelsinjuice och torr färdigpaketerad ostmacka (två dagar gammal) alltför många gånger. Jag tror att prisskillnaden är några tior och skillnaden i upplevelse är i nivå hundralappar. Hallå SAS?

På vilken rutt har du fått en sådan "snål"-frukost?
 
Den där SAS-frukosten är ju samma som man fick för ett antal år sen i Economy. Dock nu har ju IKEA samma för 10 kronor. :D Undrar om inte SAS kunde outsourca frukost cateringen till IKEA.
 
Toppen