Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

D

Deleted member 4140

Guest
Sk984 3/4.

Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.

Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.

Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.
 

Mike@GOT

Medlem
Sk984 3/4.

Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.

Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.

Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.

Har du pratat med SAS i efterhand, eller lämnat dina synpunkter på något sätt?
 

palmen

Moderator
Sk984 3/4.

Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.

Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.

Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.
Du bör framföra synpunkterna till SAS, om flygvärdinnan stinker alkohol så är det absolut något som måste åtgärdas.
Att de inte erbjuder någon dryck i GO till maten är dock ingen nyhet, de ber alltid personer att köpa/beställa den dryck man vill dricka till maten när drickavagnen kommer ut innan matserveringen börjar. Brukar dock inte vara några problem att få någon dryck då heller men man får vänta till de kört klart matserveringen.
Att vissa crew fortfarande inte har koll på att Diamond har gratis dryck är inte annat än sorgligt.

Om du fått nog så gör du det enda rätta och röstar med fötterna och väljer något annat bolag. Det är dock bra om du framför synpunkterna till SAS också, annars blir de inte medvetna om att deras service och bemötande gör att de tappar kunder.
 

graphics

Medlem
Sk984 3/4.

Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.

Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.

Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.

Oavsett om du någonsin flyger med SAS igen så gör som ovanstående säger. Rapportera. Minst sagt bedrövlig läsning. Och om flygvärdinnan luktar alkohol riskerar det flygsäkerheten och det är verkligen någon som bör tas på allvar. Både av dig och SAS. Rapportera!
 
Hade bonusresa bokad, avbokade den och fick tillbaka poängen. Bokade ny bonusresa och avbokade sedan samma kväll, avresa skulle ske fem dagar senare. Poängen kom inte åter, i appen låg bokningen kvar men inte visa inloggningen på hemsidan.

Skrev till chatten som lovade kontakta Eurobonus-avdelningen. Resan försvann ur appen men inga poäng åter. Kontaktar chatten idag, cirka tio dagar efter första kontakten. Mejlet med resan skrevs ut och eposten tömdes. Papperet kommer jag inte åt på två månader. Ingen hjälp alls från chatten, motvilligt ska de kontakta Eurobonus-avdelningen då jag sa att jag redan lämnat över alla bokningsuppgifter och att de kan se på historiken att poängen inte går ihop med bokningar och avbokningar. Kan förstå att det blir lite krångligt med att jag den andra gången inte kunde ge exakt alla referenser, men det är ju inte jag som har felat från första början. Och har jag det så kan de ju gärna kontakta mig och säga att det är därför poängen inte kommit åter.
 

Travler

Medlem
IMG_5507.JPG

På SK964 idag, var "kartan" ur funktion och var så under hela flygningen (HKG-ARN)
Postat under inflygningen ;)
 

Rebel

Medlem
Jag ringde sas kundtjänst och svaret jag fick var
Det är många som ringer just nu.
Den väntetid är 116 min.

Det är ju längre än min resa med dom.
Det är riktigt uselt för ett service bolag.
T.o.m. Aeroflot var bättre på 90-talet och dom visste inte vad service var.
 
Toppen