SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Axelzon, 3 Augusti 2012.

1. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är inte standard när man reser long-haul i plus. Där ska man först bli serverad drink och tilltugg och sedan ska dryckesbeställningarna till måltiden tas. Så har det varit vid merparten av de gånger jag rest. Dessvärre har jag även vid två tillfällen varit med om att de säger att alla dryckesbeställningar ska tas samtidigt pga. att de är kort om folk.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet i plus är tyvärr också att all dricka ska beställas tillsammans med fördrinken, oavsett bemanningsgrad. Ibland får man ett oförstående svar när man frågar vad det är för mat innan man bestämmer sig för vad man vill dricka till maten.

Premiumkänslan uteblir. Har inte varit med om det i premium eco på något annat bolag, inte ens hos norsken.

magost, Jakob Österberg och Vaniljvodka gillar detta.
  3. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I plus har de alltid för mig kommit ut med dricka i samband med maten oxå..

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, och de 'vanliga' sakerna, d v s röd/vitvinet samt öl brukar finnas med även på matserveringsvagnen. Avec vet jag inte eftersom jag inte brukar dricka dem i plus.

5. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag plockar avec till kaffet alt vid matserveringsvagnen.

6. Johan67

Johan67 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För tydlighet skull - det är väl fri dryck under hela Plus-resan? Även snacks?

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är bara deras önskemål att beställa allt direkt. Jag beställer inte mer än det innan och till maten. Resterande intag av dryck brukar jag gå bak i galleyt och hämta.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu mer underlättas deras arbete väl om man lägger ner all form av service - oavsett kabinklass?

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ge inga tips...

Rebel och h9kh9k gillar detta.
  10. nih23

nih23 Medlem

Så länge det blir billigare att flyga så kan jag gott leva utan deras mediokra service, hellre att man slipper all den sociala kontakten än att man stöter på någon människa som hatar sitt jobb.

Canadien gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!