Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

ekf

Medlem
Bytte mobilnummer för ett tag sedan och kom på att det kanske vore läge att uppdatera de kommande bokningarna som jag gjort innan jag uppdaterade min EB-profil.
I helgen kom jag äntligen ihåg att jag skulle göra detta under en tid som chatten var öppen. Efter några minuters väntetid blev det äntligen min tur, förklarade mitt ärende och hänvisade till att jag på boking X och Y ville byta telefonnummer till 123456, "samma som jag har registrerat i min EB-profil".
Jag fick bekräfta att de fått upp rätt bokningar och fick därefter frågan om min EB-säkerhetskod för att ändra i min profil... Svarade snällt att profilen redan är korrekt. Fick då besked om att mina bokningar var uppdaterade.
När chatten var avslutad fick jag upp en kundundersökning, tänkte att tja, varför inte.. gav fint med betyg, svarade att ärendet blev löst osv.
När jag sedan tittar på checkmytrip så har agenten tagit bort mitt telefonnummer utan att fylla i det nya... suck.

Vet inte om jag vågar chatta om detta igen, vem vet, de kanske råkar trycka på "annulera bokning" istället för "uppdatera kontaktinformation"... För den här agenten lyckades inte läsa i alla fall... :(
 

taxvalp

Medlem
Reser t/r ARN-LAX i Plus och på både ut- och hemresan bad de oss att beställa alla drycker samtidigt eftersom de är en person kort i kabinen. Kaptenen meddelade dock i dag att alla tre i cockpit i dag har kaptens grad. Finns lite att jobba med i planeringen hos SAS... Kanske kan kapten nummer tre servera drinkar istället?
 

Jonas C

Medlem
Reser t/r ARN-LAX i Plus och på både ut- och hemresan bad de oss att beställa alla drycker samtidigt eftersom de är en person kort i kabinen.
Det är väl standard hos SAS att beställa alla drycker samtidigt. Fick berättat av min vän som är cabin crew på SAS att det underlättar deras arbete ganska ordentligt.
 

Agö

Medlem
Reser t/r ARN-LAX i Plus och på både ut- och hemresan bad de oss att beställa alla drycker samtidigt eftersom de är en person kort i kabinen. Kaptenen meddelade dock i dag att alla tre i cockpit i dag har kaptens grad. Finns lite att jobba med i planeringen hos SAS... Kanske kan kapten nummer tre servera drinkar istället?
Sjukt. Flighten är 11h 25 minuter lång. Inte direkt premium.
 

Vaniljvodka

Medlem
Ja man undrar ju faktiskt vad de ska hinna göra under en så lång flygning mer än att faktiskt servera folk, plocka undan och kanske vila lite?
 

Canadien

Medlem
Reser t/r ARN-LAX i Plus och på både ut- och hemresan bad de oss att beställa alla drycker samtidigt eftersom de är en person kort i kabinen. Kaptenen meddelade dock i dag att alla tre i cockpit i dag har kaptens grad. Finns lite att jobba med i planeringen hos SAS... Kanske kan kapten nummer tre servera drinkar istället?
Det är väl fördrink + dryck till maten de menar med detta. Inte att man ska beställa det man tänkt konsumera 7-8h in i flighten.
 
Toppen