Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

thh

Medlem
Lite skillnad på att laga en motor och en ugn på ett flyg. Jag ursäktar inte sas, men allt är inte så enkelt som man kan tycka. Lösningen blev väl inte direkt bra och kunde skötts bättre det håller nog alla med om och de sov vill ha kompensation kommer säkert att få det också.

Inställningen att problem inte behöver lösas skiljer sig dock inte oavsett vad det är som är trasigt.

Att sitta och säga "jo, det var synd men vad kunde de gjort?" hjälper inte någon. De hade kunnat förbereda sig för något som är högst sannolikt. Herre Gud allt de hade behövt göra var att skicka ett mail och ett sms där det stod "tyvärr har vi problem med cateringen på ditt flyg, försök därför att äta innan du boardar".

Total kostnad för SAS? 0kr. Tidsåtgång? 20 min.

Det tycker jag själv man kan kräva och förvänta sig 2017.
 

palmen

Moderator
Inställningen att problem inte behöver lösas skiljer sig dock inte oavsett vad det är som är trasigt.

Att sitta och säga "jo, det var synd men vad kunde de gjort?" hjälper inte någon. De hade kunnat förbereda sig för något som är högst sannolikt. Herre Gud allt de hade behövt göra var att skicka ett mail och ett sms där det stod "tyvärr har vi problem med cateringen på ditt flyg, försök därför att äta innan du boardar".

Total kostnad för SAS? 0kr. Tidsåtgång? 20 min.

Det tycker jag själv man kan kräva och förvänta sig 2017.
Och det skrev jag ju också att de borde kunna ha gjort.
Jag förväntar mig inte att de ska laga ugnar, wifi eller något annat som inte är absolut nödvändigt för en flygning. Dock förväntar jag mig kompensation om de inte levererar det de faktiskt sålt.
Klart de kunde skött detta bättre än vad de gjorde, det är nog alla överens om. Min första kommentar var dock att det kanske inte är så lätt att fixa catering ad hook, de borde dock ha informerat passagerare om detta problem.

Att jämföra en trasig motor med trasig ugn haltar väldigt mycket enligt mig då den ena faktiskt behövs för att kunna flyga och inte den andra.
Om vi tycker olika om detta får vi agree to disagree.
 
Det här (polare var med på samma flight, sedvanlig servering i affärsklass).

1851b7cdc94b1ca2448c8d1cd729db75.jpg


427edc46497f8b10f559d95c26d29bce.jpg


84d81fb909b887ba2214bb37cf88e3b0.jpg


cefa6bc58a1cd2605d311ef4ff96d1d5.jpg
Jeg fikk inntrykk at det gjaldt hele flyet når sadwich ble annonsert som erstatning for varmrett. Jeg tenker at det nok at det var bevisst for ikke å skape enda mer irritasjon blant Y og M passasjerene......
 

Agö

Medlem
Jeg fikk inntrykk at det gjaldt hele flyet når sadwich ble annonsert som erstatning for varmrett. Jeg tenker at det nok at det var bevisst for ikke å skape enda mer irritasjon blant Y og M passasjerene......
Precis så var det nog. Längst fram serverades varm gourmetmat medan Plus och Go fick en sandwich.
 
Jag var för några veckor sedan i Athen och på vägen dit gick väskan sönder såpass mycket att jag behövde en ny där och då. Det fanns ingen likadan Titanväska, men jag fick istället en BRIC'S-väska. Väl hemma igen så märkte jag att det inte var en äkta BRIC'S utan någon riktigt billig piratskit. Mailade kundtjänst om detta och fick ett riktigt goddag yxskaft-svar:
Eftersom du mottagit och kodkännt den väska du mottagit så utgår det ingen vidare ersättning i ditt ärende.

Av detta drar jag två slutsatser:
-SAS tycker att det är ok att lura människor om de går på bedrägeriet.
-SAS tycker att det är ok med olaglig kopiering av upphovsrättsligt skyddade verk.

Jag blev sedan hänvisad till en outsourcad bagsupport där det enda sättet att komma vidare på är med hjälp av en File reference. Som jag naturligtvis inte har fått...
 

palmen

Moderator
Jag var för några veckor sedan i Athen och på vägen dit gick väskan sönder såpass mycket att jag behövde en ny där och då. Det fanns ingen likadan Titanväska, men jag fick istället en BRIC'S-väska. Väl hemma igen så märkte jag att det inte var en äkta BRIC'S utan någon riktigt billig piratskit. Mailade kundtjänst om detta och fick ett riktigt goddag yxskaft-svar:
Eftersom du mottagit och kodkännt den väska du mottagit så utgår det ingen vidare ersättning i ditt ärende.

Av detta drar jag två slutsatser:
-SAS tycker att det är ok att lura människor om de går på bedrägeriet.
-SAS tycker att det är ok med olaglig kopiering av upphovsrättsligt skyddade verk.

Jag blev sedan hänvisad till en outsourcad bagsupport där det enda sättet att komma vidare på är med hjälp av en File reference. Som jag naturligtvis inte har fått...
Uselt!
Är du diamond så ta det med den supporten på en gång. De brukar vara vettiga att ha och göra med, annars borde guld-supporten kunna göra något om du är EBG.
 

palmen

Moderator
Skickade in ett ärende till SAS för efterregistrering av poäng då det inte gick att göra på nätet. Fick maila till ebretro@sas.se
Inatt fick jag svar att jag redan fått poäng för mina flighter, svaret var på engelska så jag antar att någon kört google translate på det jag skrev.

Skrev att jag flög ARN-CPH-SFO-CPH-ARN och att jag fått poäng för 3 flighter men saknar poäng för CPH-SFO (Courtesy Upgrade plus gate uppgradering med poäng på den sträckan).
Svaret som kom idag var att jag fått poäng för de flighter som var giltiga för poäng och att de poängen redan hade kommit in.
ARN-CPH
SFO-CPH
CPH-ARN

Flighten CPH-SFO som jag efterregistrerade och ville ha poäng för nämner man inte över huvud taget.
Seriöst sluta outsourcea kundtjänst dit där de inte förstår svenska, eller be oss skriva på engelska i så fall om de inte förstår svenska.

Nu har visserligen dessa poäng trillat in som jag saknade. Vem eller hur det skedde vet jag inte, men verkar inte som om den som skrev svaret till mig hade gjort det om man ska gå på vad som stod i mailet.

*facepalm*
Gör om gör rätt SAS
 
Uselt!
Är du diamond så ta det med den supporten på en gång. De brukar vara vettiga att ha och göra med, annars borde guld-supporten kunna göra något om du är EBG.
Yes, jag började med diamondsupporten som lade upp ärendet åt vanliga kundtjänsten eftersom det egentligen inte var ett Eurobonusärende. Men jag ska nog skicka vidare svaret dit så de får se vad vi får stå ut med när den vanliga kundtjänsten hanterar ärendena.
 

palmen

Moderator
Yes, jag började med diamondsupporten som lade upp ärendet åt vanliga kundtjänsten eftersom det egentligen inte var ett Eurobonusärende. Men jag ska nog skicka vidare svaret dit så de får se vad vi får stå ut med när den vanliga kundtjänsten hanterar ärendena.
Det gör du rätt i, hoppas de ser "allvaret" i detta. Ingen kund oavsett status ska få den behandlingen när det uppenbart blivit så här fel.
 
Toppen