SAS Customer care, vad har hänt?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av clarkkent, 14 December 2016.

1. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Du menar att just för detta problemet har de en tariff? Förstår inte riktigt varför för när det gäller tex krånglande wifi skiljer det ju sig ordentligt.

2. mha321

mha321 Medlem

I princip håller jag med. Tyvärr är de flesta outsourcade kundtjänster idag upphandlade på ett sätt som gör det kontra produktivt dock, jag misstänker att samma sak gäller här. Precis som många andra mäts deras produktivitet på antal stängda ärenden, och i vissa fall på hur länge ärendet var öppet. För det är mycket lättare att mäta än kundnöjdhet.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Vad det gäller wifi har det ju rapporterats att det är 3000 per väg som nu erbjuds (om man åkt i GO i alla fall).
    Sen kanske det skiljer beroende på om man åker GO/PLUS/Business, kanske även finns en annan parameter för om man är EBP/EBD/EBG/EBS/EBB.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med i det du säger, man tittar på fel värden så som antal stängda ärenden eller hur snabbt de stängts.
    Customer Satisfaction är ju det som jag tycker är viktigast, om kunden är nöjd med 1 månads lösningstid är väl det ok. Om man löser ärendet på 1 timem och kunden är missnöjd är det ju dock inte ok.

5. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Nu hamnar vi OT, men kunden har faktiskt inte alltid rätt. Om en kund inte är nöjd även fast ett problem har lösts på ett (objektiv sätt) bra sätt så kan en sådan kund vara omöjlig och onödig att försöka göra nöjd.

6. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Aha, jag trodde mig ha läst en massa olika ersättningsnivåer i tråden om wifi. Jag får gå tillbaka och kolla där.

7. clarkkent

clarkkent Medlem

Det värsta tycker jag är SAS arrogans. tidigare hade man en kommunikation med custumer care, nu är ridå direkt. försökte
    argumentera med ett svarsmail, men det verkar som att har man stängt ett ärende så studsar mailen.

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

@palmen, några citat från wifi-tråden för november. Verkar ju vara en ganska ordentlig spridning från ingenting till 10000. Finns ett inlägg som beskriver att kundtjänst säger att ersättning skall vara 3000, men du om någon går väl inte emot @agehall och litar på vad kundtjänst säger?

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Och vem säger att de på kundtjänst gör rätt och delar ut rätt kompensation? Jag tror det finns riktlinjer, om folk följer dessa eller tar egna initiativ låter jag vara osagt. Riktlinjer kanske är 0-10.000 poäng. Det som rapporterats är utfallet, inte alla parametrar som legat till grund för det aktuella beloppet.

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl just det. Vad är att lösa ett problem på ett objektivt sett bra sätt? Någon kan säkert vara nöjd med en ursäkt, en annan med några tusen poäng, en tredje tycker att det hela är värt lika mycket som man självt skulle ha betalt i påminnelseavgift och ev. inkassokostnad om man inte betalat i tid. Det viktigaste är väl att lyssna på kunden och inte bryskt avsluta ett ärende trots att kunden kommit med synpunkter.

Moco och Golfkillen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!