SAS byter bokningssystem i helgen

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 24 Februari 2012.

  1. mry

    mry Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Senare tiden har de gjort det, vi har pratat om det i en annan tråd men hittar inte den just nu. Så länge bokningen innehåller i SK flight kan man se den. Dessutom kan man välja plats på vissa andra bolag om de ligger i samma bokning, typ DY ibland.
     
  2. Jacob

    Jacob Medlem

    Verkar som allt har gått bra!

    During the weekend of 25FEB12-26FEB12, Scandinavian Airlines (SK), Blue 1 (KF) and Widerøe (WF) migrated succesfully to Amadeus IT solution - Altéa.

    Altéa is the same IT system most STAR Alliance and other European airlines already use. With this system change, the SAS Group carriers will be able to offer many new products as they are developed and deployed for your market by the GDS’s.

    Below you will find information about the new products that are implemented from the system change and later during 2012.

    Och lite förändringar på gång också, vissa redan aktiverade. Här är lite som berör Amadeus, Travelport och Sabre. Vet dock inte riktigt vad allt betyder.

    Amadeus users

    -E-ticket Revalidation - if permitted, it will be possible to revalidate a ticket instead of reissuing it.
    -Automatic reply on Special Service Requests - e.g. when requesting an Unaccompanied minor (UMNR) you will get an immediate confirmation or reject

    -A major change will be noticed by users of Travel Pass Products as SAS is deploying a new and enhanced solution.
    -Some changes will be noted in AeTM with reference to the SAS Travel Pass Products. All AeTM customers have been notified by e-mail and on Amadeus e-Support Centre
    -SAS TPC SIR (SIR = Scandinavian Interface Record) - for Scandinavian Travel Agents
    All 3rd party mid-office providers and travel agencies with their own mid-office solution have received necessary information by e-mail. Information was also posted on Amadeus Agent Zone in November. Production date for SIR is 27FEB12.

    During 2012, new products such as Electronic Miscellaneous Documents, Ancillary Services and ATC Refund, will be launched for the SAS Group Carriers, as the products are introduced by Amadeus in your market. You will be informed in due time for the product launch.

    Travelport users (Galileo, Apollo, Worldspan)

    -E-ticket Revalidation - if permitted it will be possible to revalidate a ticket instead of reissuing it
    -Frequent Flyer Validation in connection with Interactive Sell will be available.

    During 2012 new products, such as Electronic Miscellaneous Documents, Interactive Seat Map and Advanced Seat Reservation, will be available for the SAS Group Carriers as the products are introduced by Travelport in your market.

    Sabre users

    -E-ticket Revalidation - if permitted it will be possible to revalidate a ticket instead of reissuing it

    During 2012 new product, such as Electronic Miscellaneous Documents, Interactive Seat Map and Advanced Seat Reservation, will be available for the SAS Group Carriers as the products are introduced by Sabre in your market.
     
  3. Jacob

    Jacob Medlem

    Intressant artikel om SAS byte av bokningssystem i Computer Sweden.

    Det var tydligen 500 personer som var involverade i bytet av bokningssystem i februari.

    Bokat och klart - Computer Sweden
     
  4. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Det är inte bara bokningssystemet som bytts ut! Man inför ett nytt incheckningssystem oxå. LLA är först ut med det nya systemet och det är inte helt problemfritt.....

    Är dock förhoppningsfull över att inkörningsproblemen och informationsutbytet med andra system snart är lösta
     
  5. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Problemfria systembyten är en utopi....
     
  6. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Tyvärr innebär ju ett krånglande system att en del passagerare blir upprörda. Denna morgon var det tre passagerare som "tävlade" om 2 A...
    Vidare så fungerar inte registreringen av EuroBonus, TravelPass är oxå lurigt då systemet inte anser att man är incheckad trots att motsatsen råder...

    Det är ju inte alla som har överseende med inkörningsproblem, det kan man märka av de muttrande kommentarerna i samband med boarding
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×