Senaste nytt

SAS Bygger ut fast track i Köpenhamn

Vet faktiskt inte om det är First nu när jag tänker. Skulle in i business class lounge men där sa de till mig att jag hade access till en annan lounge som låg typ 50m där ifrån. Ser bättre ut och där är bemanad bra :)..Men om den var first eller ej?? Dock har man alltid first med Asiana.
 

Flood

Medlem
Tänkte bara höra om det är någon mer som retar sig på Fast tracken i Köpenhamn? Har in EBG utan jag har Asiana Diamond Plus. Över allt annars går fast track och i Franfurt är det 1 klass lounge access men i köpenhamn gääer endast EBG. Riktigt surt måste jag säga.

Så nu har jag fått det ur mig! En anledning till att jag oftast undviker SK är just sådan här saker. Tar hellre en transfer i Frankfurt eller Munchen på vägen till Asien.

Inte så mycket att reta sig på, det är ju en EB-förmån, inte en *A-dito. Skulle Asiana betala CPH för det, så skulle du också kunna gå i fast track.
 

A380*G

Medlem
Det är SEN loungen han syftar på. Den skyltas som First Class lounge, eftersom det är den loungen F med alla *A partners utanför LH-group använder sig av, inklusive *G.

När det gäller Fast Track så är det inte SAS fel att OZ inte vill betala för denna service på CPH. LH betalar exempelvis inte heller för den servicen så jag får snällt stå i den långa kön jag också.
 
Snabb fråga angående Fast track. När man reser i USA och har för mig även i Europa så är det fast track för Star A. Är det så att lilla sköna CPH inte har någon prio därav ingen Star A fast track?
 

A380*G

Medlem
Snabb fråga angående Fast track. När man reser i USA och har för mig även i Europa så är det fast track för Star A. Är det så att lilla sköna CPH inte har någon prio därav ingen Star A fast track?

Som Flood skriver är Fast Track ingen officiell förmån för *G.

I de fall Fast Track erbjuds är det:
A) lokala beslut
eller
B) Flygbolaget köper Fast Track för sina premiumkunder, tex på CPH där första line till Security är Fast Track. (sitter för övrigt en skylt på väggen som visar vilka bolag som erbjuder Fast Track)
 
Toppen