Senaste nytt

SAS Bygger ut fast track i Köpenhamn

ulagun

Medlem
de kan ju utöka öppettiderna i alla fall!

Instämmer, framförallt lör-söndagar då de inte öppnar förrän kl 07.00. Samtidigt som det just då ofta är bautaköer till tidiga charteravgångar med ovana resenärer vid vanliga securityn.
Önsketänkande vore om de samtidigt kunde byta ut några av de suraste och tjurigaste danska damerna vid boardingkort kontrollen.
Pröva t.ex. att komma med ett boardingkort med SK-nummer till en OV-flight.
Uj-uj...
Är nog bland det värsta man som svensk kan företa sig i Danmark

F.ö någon som vet vad de håller på med uppe i loungen. Spikat för utsikten och tagit bort fikabord ned mot businessloungen. Frågade och fick till svar att det beror på dammet :confused:
 

ulagun

Medlem
Såpass tidigt att du inte behöver oroa dig. Jag har kommit igenom Fast Track på CPH inför 06:05 CPH-FRA med Lufthansa utan problem. Loungen öppnar 05:30 varje dag.

Då måste de ha ändrat på detta senaste tiden.
Reste ut med familjen med en tidig avgång en lördag för några månader sedan. Då öppnade fast track kl.07.00, Men som du skriver loungen var öppen.
 

Tjaeng

Medlem
Då måste de ha ändrat på detta senaste tiden.
Reste ut med familjen med en tidig avgång en lördag för några månader sedan. Då öppnade fast track kl.07.00, Men som du skriver loungen var öppen.

Var väl något år sen jag flög från CPH så tidigt. Kanske olika öppettider vardag/helg? Jag kan iallafall inte tänka mig annat än att avtalet mellan SAS och Köpenhamn på ett minimum stipulerar att fasttrack ska vara öppet till alla flygningar med SK och SAS Group.
 

Agö

Medlem
Fick precis följande sms från SAS:

Info from SAS: Important information about Fast Track Security in Copenhagen. We are rebuilding and expanding Fast Track Security. As a result of this, Fast Track Security has to be closed until Dec 2. During this period, please use the Central Security Control. Brgds SAS

Jag undrar hur detta kommer att fungera kl. 05:30 imorgon bitti. Återkommer med rapport i tråden.
 

Bern

Medlem
Det fungerade fint för mig igår vid 18-tiden. Spåret längst till vänster i säkerhetskontrollen är tillfälligt avgränsat för EBG. :)
 

jumbooze

Medlem
Vet någon vad Fast Trach har för öppettider på CPH, jag kollade med chatten och de sa:

"De har öppet jämt på Köpenhamn, därför står det inga tider på hemsidan "
Detta tror jag inte riktigt på, om någon har koll så finns de ju här :D

Jag är ute efter när den öppnar på en torsdag
De öppnar 05:30, så jag var ute tidigt (05:20) och "missade" fast track.
Nåja ingen jättekö så det var lugnt.
 

Agö

Medlem
Det fungerade alldeles utmärkt i morse kl 05:30. Inte värre kö än normalt i Fast Track. Det ska väl dock sägas att CPH Express är mer befolkat från Terminal 2-hållet av naturliga skäl. Får tillfälle att testa detta i rusning på torsdag...
 

flying

Medlem
Fast Track på CPH har återigen öppnat efter utbyggnaden enligt mail jag fick i morse av SAS. Jag är dock där först på lördag, någon som hinner dit tidigare och kan plåta lite?

SAS Fast Track Security - SAS

Jag testade SAS nya Fast Track i CPH igår!

Första intrycket var att det var fint och fräscht MEN att kalla det en Fast Track är väl kanske lite väl optimistiskt! Som vanligt när något görs i Danmark så är det slående hur ineffektivt det blir!

Då ska Vi även ha i åtanke att denna utbyggnad har tagit över ett halvår....
 
Toppen