Senaste nytt

sas businesses award (sommaren 2021)

Bati

Medlem
Som tidigare nämnts för en vecka i USA är en kombination av NYC och Boston eller Washington ett utmärkt upplägg. Är själv stor fan av Chicago men är det först trippen till USA känns NYC som ett givet val. Själv gillar jag att bo utanför Manhattan t ex i Brooklyn. Helt annan karaktär men ändå väldigt snabbt och enkelt att ta sig över East River till Manhattan med t-bana, färja eller Uber.

Känns helt klart som ett måste att ha prickat av NY. Skulle också vilja tipsa om att inte springa runt för mycket turistmässigt, utan också uppleva "lugnet" som finns på vissa platser i stan.
 

Roseleaf

Medlem
Vi var i NY för andra gången på 3 år i slutet av Januari!

Ett sidospår: Förövrigt på hotellrummet vi för första gången hörde talas om någon smitta från Kina som nu spridit sig till andra länder och att de började screena folk för att ta tempen på flygplatserna! :(

Tillbaks till NY! Denna gång med en gravid fru i 5 månaden, så långa dagar av turistande fanns inte på kartan så att säga.
Vi tog ett hotell i Soho/Bowery och höll oss i princip där i krokarna i 3-4 dagar och testade alla matställen (Nom Wah Nolita :)). Några mindre utflykter till Brooklyn och diverse grannkvarter gjordes men i det stora hela tog vi det bara lugnt. Kan rekommenderas!
20200123_185730.jpg
 

Eijfra

Medlem
Jag kan hålla med ovanstående att har man inte varit i New York så kanske det är ett "måste". Själv är jag dock mest förtjust i Washington. Väldigt pampig känsla och massor av intressanta museum.

Men går som tidigare nämnts lätt kombineras med tåg. Och kanske även Philadelphia om man gillar historia (bara ca en timme från Newark med tåg).

Om man gillar shopping så finns det ju i överflöd i båda städerna och även outlets på bra avstånd.

Här ni möjlighet så skulle jag välja maj/september istället för mitt i sommaren. Man får nog räkna med 25+ mitt i sommaren i båda städerna.
 

Kimmen00

Medlem
Jag kan hålla med ovanstående att har man inte varit i New York så kanske det är ett "måste". Själv är jag dock mest förtjust i Washington. Väldigt pampig känsla och massor av intressanta museum.

Men går som tidigare nämnts lätt kombineras med tåg. Och kanske även Philadelphia om man gillar historia (bara ca en timme från Newark med tåg).

Om man gillar shopping så finns det ju i överflöd i båda städerna och även outlets på bra avstånd.

Här ni möjlighet så skulle jag välja maj/september istället för mitt i sommaren. Man får nog räkna med 25+ mitt i sommaren i båda städerna.

Typ snarare +30 nästan.. Ofta sjukligt varmt i DC på sommaren. Och alla gånger vi vart i NY under somrarna har det legat på runt 30..
 

sembl

Medlem
Jag håller med ovanstående.

1 New York
2 Washington DC
3 Boston

Alla 3 har olika saker att erbjuda och är bra på olika sätt om man inte varit där. Personligen rankar jag DC högre av andra orsaker som tex museum, zoos, ren luft, folk tär trevligare, men sätter ändå new york först om man inte varit där tidigare. En häftigare smältdegel är svårt att hitta någonstans i världen.
Det går billig buss mellan städerna, dyrt tåg eller mellanvarienten hyra bil.

Det är ju ett måste att lämna alla dessa 3 städer då det finns otroligt mycket kul att se och uppleva utanför. Long Island har massa vingårdar och fina stränder tex. Och nås med pendeltåg plus uber.

Boston är litet och finns minst att göra men man kan ta båten ut till någon av stränderna och hänga där eller varför inte en några dagar på pittoreska Block Island.

Sommaren är oftast varm och fuktig. Inte ovanligt med temperaturer uppåt 40 grader och då vill du inte vara i stan. Så bäst är Maj och September för alla dessa ställen för att kunna njuta fullt ut.
 

HenrikAI

Medlem
Jag kan nog inte tillföra så mycket mer än vad som sagts tidigare i tråden, men jag (och övriga familjen) blev mycket positivt överraskade av, och förtjusta i, Chicago. Ser mer fram mot ett återbesök där än i New York faktiskt.. Så hittar ni "bara" biljetter dit istället för till t.ex. New York tycker jag inte ni ska bli besvikna.
 

Bridgeman

Medlem
Typ snarare +30 nästan.. Ofta sjukligt varmt i DC på sommaren. Och alla gånger vi vart i NY under somrarna har det legat på runt 30..

Håller med om temperaturen +30 grader och fuktigt, svårt att få bord inne på någon restaurang då de flesta ville sitta inne och komma ifrån värmen. Tittade på temperaturen en kväll när klockan var 23:00 ca då var det +26 grader. Det är väl varmt oavsett ställe på sommaren i USA. Gillar både Chicago samt New York. Har ni inte varit i New York så välj det. Tycker dock att det är lugnare tempo i Chicago. Själv håller jag tummarna på att det blir resa 2021 för mig och frun. Awardbiljett bokat till Florida 1 juli - 2 augusti.
 
Toppen