Senaste nytt

SAS Business REA inom Europa

Palazzi

Medlem
Hoppas verkligen att detta är en återkommande kampanj!

Det finns få saker som längre motiverar för en Businessclass-biljett med SAS inom Europa; speciellt med 100% intjäning i Low economy..

Fördelar Business Europa:
Fast Track
Lounge
2 bagage x 32 kg
Ändring tillåten mot avgift
Varm eller kall måltid
200 % EuroBonus Baspoäng
Ekonomisäten
SUM: 9500kr T/R

Low Eco Europa , Star Alliance Gold

Fast Track
Lounge
2 bagage x 23 kg = Hur många har egentligen med sig 70kilo bagage till/från London?
Ändring av biljett inte tillåten
Mat köpes för 90kr , kaffet är gratis...
100 % Eurobonus Baspoäng
Ekonomisäten
SUM: 1300kr T/R

50-75% rabatt på Businessclassbiljetterna sätter givetvis saken i ett helt annat läge..

Farsan fyller 60 år nästa vecka, tänkte att en resa till London i Business med fint hotell kunde vara en bra present :)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Japp, och där försvann den fria återbetalningen också. Dessutom så rättade de stavfelet :p

Något säger mig att de läser den här tråden och "realtidstestar" erbjudandet på oss :cool:

och efter det jag påpekade att det kunde gå att tjäna upp till 11 400 poäng dök raden "gäller enbart direktflyg upp" :D

Men låt oss då säga att någon vill boka en biljett och ha en inrikes anslutning, bokar man en business biljett online så
bokas ju inrikes biljetten i en löjligt dyr klass, och är inte denna rabatterad så blir det segmentet mycket dyrare än utrikesdelen.
Ska man blanda klasser, om det alls går, måste man boka över telefon och då tillkommer 300kr.
 

Ubbe

Medlem
Men är inte direktflyg Got- Dublin väldigt svårt att boka eftersom SAS inte flyger direkt på den sträckan.. Lite svårt att se hur man tänkte här..
 

jimmy_h

Medlem
Men är inte direktflyg Got- Dublin väldigt svårt att boka eftersom SAS inte flyger direkt på den sträckan.. Lite svårt att se hur man tänkte här..

Jag gissar starkt på att de menar "Åk från dessa destinationer (ARN,GOT,CPH...) till de destinationer som är möjligt med direkt flyg".. tex GOT-LHR och inte GOT-DUB.
Jag vet inte annars hur man ska skriva det utan att bli långrandig :)
 

Palazzi

Medlem
Jag kom också på att min "analys" förutsatte att man krediterar sina poäng till Eurobonus.... Om man använder ett annat frequent flyer program så är givetvis skillnaden mellan Low- Eco biljetter och biljetter i businessclass fortfarande 0% VS 200% :)
 

Homer

Medlem
Observera att erbjudandet innehåller de magiska orden Upp till 75%, kanske det blir som som när Norwegian skriver från 199kr och det bara finns 2 biljetter till det priset under en 3 månaders period.
 
Toppen