Senaste nytt

SAS Business Lounge öppnas för alla (mot betalning)

Tjaeng

Medlem
Tjaeng (ditt förrförra inlägg) - det kan du på sätt och vis ha rätt i! :) Det är väl dock inte så relevant eftersom SAS inte har någon kontroll på diskussionen i ett forum men däremot måste de ta ställning till hur de ska göra men betaltillgång!

Det är naivt att tro att flygbolagen inte skulle veta precis vad som pågår på forum som detta. Det enda förfarandet som är odiskutabelt oavsiktligt är förekomsten av error fares. Alla poängknep, halvdolda kampanjer och annat är bara en kalkylerad avvägning som görs av bolagen, med största sannolikhet baserat på precis samma resonemang som lett SAS till att införa betallounge.

Missförstå mig inte, jag menar inte att det finns en oerhörd och värdefull exklusivitet i SAS lounger som till varje pris måste försvaras mot engångsinträde. Jag menar bara att det ligger något i Twiggs synpunkt och samma tanke uttrycktes sen väldigt bra av Jonas C i hans inlägg, mycket bättre än vad jag själv lyckades med.

Visst. Och jag påpekade att hypotetiska blåblod som är för fina för att få mest för pengarna kan se ner på 90% av forumbefolkningen här med precis samma, och inte ett uns mindre ogiltiga argument. Varför endera skulle utgöra något incitament för SAS att omvärdera sitt beslut har ni inte lyckats förklara.
 
Hej Tjaeng, jag menar inte att de faktorer vi pratar om kan förväntas få SAS att ta bort betaltillgång eller att de bör göra det (jfr min jämförelse med "superloungerna" tidigare), jag ser den här tråden som ett forum för att allsidigt belysa och diskutera frågan, det finns ju många vinklingar. Det finns ingen anledning att göra det till en irriterad polemik.
 

telelina

Medlem
Alltså det går väl ändå inte att köpa sig in i guldkortsloungen? Det är väl bara SAS business lounge som det gäller för?
Själv använder jag oftast PP's lounger främst för att ha möjligheten att få sitta ner i någorlunda lugn & ro & att få ngn lättare förtäring, jag ser inte att folk som betalar för sitt inträde skulle vara till mer besvär/störande än andra gäster.
 

Jacob

Medlem
Alltså det går väl ändå inte att köpa sig in i guldkortsloungen? Det är väl bara SAS business lounge som det gäller för?
Nej, möjlighet att köpa tillträde gäller enbart till business loungerna. Enda undantaget är väl när business loungen är stängd, på Arlanda händer det ibland på helger och sena kvällar när alla hänvisas till Scandinavian loungen, men då är det ju i alla fall inte särskilt fullt.

Och som kommentar till tidigare inlägg, det är många människor på SAS som följer detta forum.
 

miramax

Medlem
Det var jag som startade tråden och efter att ha läst allas synpunkter måste jag hålla med om att det känns helt rimligt att SAS tar in betalande gäster så länge inte de (inom kort) som köper SAS Plus blir besvikna på produkten på grund av att det är mycket folk i loungen. Guldkorten blir ju som sagt inte påverkade.
 

Nystrom

Medlem
Kul diskussion! I denna tråd hetsar man upp sig för att kreti&pleti kan casha in sig i "finrummen" medan i andra trådar tipsar om hur man fixar loungeaccess till lågbudget (A3 Gold). Det är väl bara att acceptera bägge vägarna, eller...?
 

A380*G

Medlem
Löjlig diskussion. Cash is king. Dags att klanka ner på riktigt lurendrejeri istället, luft på burk tex. :)
 

Patrick

Medlem
Alltså det går väl ändå inte att köpa sig in i guldkortsloungen? Det är väl bara SAS business lounge som det gäller för?

Nej, möjlighet att köpa tillträde gäller enbart till business loungerna.

Det trodde jag med men i onsdags förra veckan flög jag ARN-FRA och står bakom en lite yngre kille, ca 20-25 år, väldigt proper och välklädd i snygg skjorta, byxor, skor som betalar 249 kr och går in i guldloungen. Businessloungen var öppen...

Mig stör det inte då jag är ganska statusbefriad, reser t.ex. nästan alltid i mysbyxor. ;)

Dessutom skulle jag inte betala 249 kr för loungen, så god är inte den maten. Istanbuls lounge däremot... ;)

:)
Patrick
resplanen: nästa vecka till Wien, veckan därpå till Nice och sen i slutet på juni till Chisinau, om vi ses.
 

A380*G

Medlem
Vad kostar en öl på ARN, 69 kr? Tre öl och lite tilltugg och han anser sig nog ha investerat pengarna bättre än på Oleary's.
 

Patrick

Medlem
Haha, tänkte inte på det då jag i princip aldrig dricker alkohol då jag reser... Smart. :)

Så snart detta kommer ut kommer vi ha loungen full av alla som ska åka till Thailand och vill värma lite innan...
 
Toppen