Senaste nytt

SAS business class Tyskland - USA från EUR 1 322

Då kommer följdfrågan : Om jag nu vill åka från Oslo kan jag då enbart använda den utresan d.v.s hoppa över att åka från tyskland? eller blir min biljett inaktuell då?
 

agehall

Medlem
Så fort du hoppar över ett segment blir resten av resan void.

Skatter och flygplatsavgifter etc ökar givetvis om du gör fler mellanlandningar, men det är sällan en stor post i totala biljettpriset.
 

Dr. Miles

Expert
Spelar ingen roll om jag har rätt eller fel I det. Sager bara att några gånger på FT så har jag sett att det står exempelvis "oslo-new York" 11000 dkk och sedan står det går att åka från Arlanda för xx kr extra.

Är det då konstigt att man som nybörjare tror & tanker att resan borde bli billigare om ett "leg" inte blir av (kostnaden blir ju lägre pga mindre skatter e.t.c)?

Du missar det jag reagerar över, det är inte att alla ska vara lika insatta som du är och skriva exemplariska guider, utan det handlar om det viset du skriver på.

Hoppas du vill ta lärdom av hur jag upfattade ditt svar.
Jag säger inte alla ska fatta allting men jag säger att utgå ifrån att priset inte gäller om det inte står någonting alternativt du kan ta reda på detta själv.
Genom att lägga en minut på flygbolagets webbsida eller på ITA Matrix kan du ta reda på vad du frågar efter.

Och tänk inte på att hoppa över första segmentet. Då förlorar du resten av resan.
 
Så fort du hoppar över ett segment blir resten av resan void.

Skatter och flygplatsavgifter etc ökar givetvis om du gör fler mellanlandningar, men det är sällan en stor post i totala biljettpriset.

Okej!

Kan man på något vis via en resebyrå boka in så att alla resor blir på en biljett? D.v.s Arlanda-Frankfurt-Oslo-New York till exempel?

För annars är man ju lämnad till ödet om man inte hinner med Frankfurt flyget oftast : )
 
Jag säger inte alla ska fatta allting men jag säger att utgå ifrån att priset inte gäller om det inte står någonting alternativt du kan ta reda på detta själv.
Genom att lägga en minut på flygbolagets webbsida eller på ITA Matrix kan du ta reda på vad du frågar efter.

Och tänk inte på att hoppa över första segmentet. Då förlorar du resten av resan.

Ok då förstår jag din tanke.
 

Dr. Miles

Expert
Okej!

Kan man på något vis via en resebyrå boka in så att alla resor blir på en biljett? D.v.s Arlanda-Frankfurt-Oslo-New York till exempel?

För annars är man ju lämnad till ödet om man inte hinner med Frankfurt flyget oftast : )
Både flygbolaget och resebyråerna kan boka sådan bokning, dock det kräver att båda biljetters fare rules tillåter kombination med en annan fare (t ex End-on-End). Annars går det inte.
 

MLE

Medlem
Hur är det med ombokning på Saver-biljetter hos SAS, som jag förstått betalar man mellanskillnaden på ursprungsbiljetten och den nya biljetten?
 

NotRyan

Medlem
Hur är det med ombokning på Saver-biljetter hos SAS, som jag förstått betalar man mellanskillnaden på ursprungsbiljetten och den nya biljetten?

Om det är Business-savern Tyskland - USA, ZDEBIZ (som tråden handlar om :) ) du menar så kostar det 150 EUR + mellanskillnaden till ny fare att boka om....

REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED
CHARGE EUR 150.00 PER TRANSACTION

FARES MAY BE UPGRADED TO ANY HIGHER SK
BUSINESS/PLUS FARE IN CASE OF UPGRADING TO A
HIGHER FARE CHARGE EUR 150 PER TRANSACTION AND
CHARGE THE DIFFERECE BETWEEN THE FARE PAID AND
THE HIGHER UPGRADE SECTOR.
 
  • Gilla
Reactions: MLE

fcx

Medlem
Om det är Business-savern Tyskland - USA, ZDEBIZ (som tråden handlar om :) ) du menar så kostar det 150 EUR + mellanskillnaden till ny fare att boka om....

REBOOKING IN SAME BOOKING CLASS AS TICKETED
CHARGE EUR 150.00 PER TRANSACTION

FARES MAY BE UPGRADED TO ANY HIGHER SK
BUSINESS/PLUS FARE IN CASE OF UPGRADING TO A
HIGHER FARE CHARGE EUR 150 PER TRANSACTION AND
CHARGE THE DIFFERECE BETWEEN THE FARE PAID AND
THE HIGHER UPGRADE SECTOR.

Nu börjar det bli riktigt OT här, men vad avses med "transaction" ovan? Om man bokar om både ut- och hemresa samtidigt, hur mycket får man betala i ombokningsavgift då?
 
Toppen