Senaste nytt

SAS business class till Tokyo i juli?

palmen

Moderator
Hejsan,

Tack för alla svar! Ser nu att mitt inlägg var väldigt otydligt :).

Som några mycket riktigt påpekade, så menade jag att säga att jag tänkte köpa 2 BC biljetter till TYO i juli (för pengar :) ).

Kommentaren om poängen var alltså avseende de poäng jag skulle tjäna på detta och som skulle räcka till 1 ny BC biljett (20000×2 + de poängen man tjänar på att köpa biljetten med AMEX) förutsatt att det kommer att finnas möjlighet att föra över min frus poäng. Så även om resan blir dyr så får jag i alla fall poäng till en extra BC biljett till SAS lang-haul destinationer (mha Amex 241) och det är ju inte fel.

Hur som helst, nu har jag redan bokat STO-TYO :) 16900/biljett i juli. När jag valde sittplatser så verkade det vara den nya konfigurationen, så nu känns det bra...

Har ni några rekommendationer om sittplatser i den nya kabinen. Rad 9 och 10 verkar vara nån specialkonfiguration och varje säte verkar vara mer separerat. Är det någon som har provat dessa?

/Stefan
Bra pris i business måste jag säga, det köpet kan du vara nöjd med.
Vad det gäller bästa sitt-plats i business i SAS nya kabin så finns det en tråd för det redan (finns även trådar för plus/go)
Bästa platserna i SAS nya business class? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Som redan påtalats så är 1D/F bäst om man tycker att bästa plats är detsamma som mest utrymme
 

DHXSTHLM

Medlem
Mitt tips är att undvika rad 9 i största möjliga mån. Satsa på de innan och om inte det går rad 10.

Pga
Maten kan vara slut.
Bullrigt när kabinpersonalen samlas och parar ihop sig
För nära toaletten

Åkte rad 9 förra veckan.
 
Hej,

Tack för svar. Rad 1 verkar tyvärr redan vara upptagen både dit och hem så jag tog rad 3.

Nästa steg är att hitta nåt bra hotell men det behöver vi inte ta här.

Bra pris i business måste jag säga, det köpet kan du vara nöjd med.

Jo, tycker det var prisvärt. SAS har ju billigare business biljetter mellan 1 juli och slutet på augusti så passa på om ni känner för det. Såg även 15000 till HK. Speciellt prisvärt när man ser till de EB poäng man genererar samtidigt, speciellt när man som vi är två som reser.

/Stefan
 

Dr. Miles

Expert
Jo, tycker det var prisvärt. SAS har ju billigare business biljetter mellan 1 juli och slutet på augusti så passa på om ni känner för det. Såg även 15000 till HK. Speciellt prisvärt när man ser till de EB poäng man genererar samtidigt, speciellt när man som vi är två som reser.
Den dealen finns i den här tråden. :)

[Business class] Norden-Världen T/R, SAS, från 14.500 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen