SAS Business Class Newark - Arlanda

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Jonas C, 3 Mars 2014.

1. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker inte man ska övertolka en skenbar betoning och kanske hellre inta en nyfiken inställning om det inte kan vara så att @Jonas C syftade till den faktiska upplevelsen som han fick vara med om. De flesta kan nog hålla med om att det finns få saker i livet som går att generalisera och detta är inte ett av dem, speciellt med tanke på att en ombordsprodukt är en högst individuell upplevelse.

rvarttinen gillar detta.
  2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror att man måste skilja på begreppen ombordprodukt och ombordupplevelse. Ombordprodukten relaterar ju till mat, underhållning och stol där SAS idag ligger ganska dåligt till i jämförelse med konkurrensen. När det kommer till ombordupplevelsen så tenderar ju besättningen att spela in en stor roll, där SAS under rätta förhållanden trots sin undermåliga ombordprodukt kan leverera en mycket bra upplevelse ombord. Jag har aldrig sagt att SAS har en usel ombordupplevelse, däremot tenderar den att variera ganska kraftigt beroende på besättningen… Vilket för övrigt kan tillämpas på vilket annat flygbolag som helst :)

3. NotRyan

NotRyan Medlem

I ombordprodukten ingår ju både de hårda och mjuka delarna. Vad gäller mat upplever jag inte alls att den är dålig snarare tvärtom... Stol och underhållningssystem är ju av ett äldre slag som inte håller i nutidens konkurrens, dessutom märks hård användning av...

Så det enda jag kan "klaga" på är ju en utdaterad stol och underhållningssystem, resten håller ganska hög klass... Men smaken är ju som bekant delad....

miknil och 011430121 gillar detta.
  4. Aurora

Aurora Guest

Från min nyliga resa CPH-SFO med SAS og SFO-MUC med Lufthansa vil jag si:
    *SAS har best mat.
    *SAS har buffet og "bibliotek" som jag savnar hos Lufthansa.
    *SAS har en helt fantastisk varm besetning. Lufthansa's crew er helt ok og gir god service, men jag føl meg mer hemma hos SAS.
    *Lufthansa och SAS har like utdaterade stol och underhållningssystem på sina gamla C-class.

Jan Petterson, Adam Nordén och NotRyan gillar detta.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Det här sammanfattar bra mina erfarenheter också.... :)

011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!