Senaste nytt

SAS Boston...status ?

varva77

Medlem
Har businessaward hem därifrån i dec, blir det sedvanlig ombokning även då det är award? Alltså antagligen via EWR eller ORD...,
 
Last edited:
Det var väl en rimlig slutsats i artikeln tycker jag, att SAS kanske borde köpa in några Airbus A321LR för tunna långlinjer. Jag tror att de skulle kunna användas även till t ex Mellanöstern, Iran och Indien som jag också tycker borde vara SAS destinationer.

Att "den Fula Ankungen", LN-RKP, avvecklas är ju ingen överraskning. De nya A350 börjar ju levereras nästa år och att man då gör sig av med den, och kanske så småningom några till, är väl väntat.
 

varva77

Medlem
Ja
Det var väl en rimlig slutsats i artikeln tycker jag, att SAS kanske borde köpa in några Airbus A321LR för tunna långlinjer. Jag tror att de skulle kunna användas även till t ex Mellanöstern, Iran och Indien som jag också tycker borde vara SAS destinationer.

Att "den Fula Ankungen", LN-RKP, avvecklas är ju ingen överraskning. De nya A350 börjar ju levereras nästa år och att man då gör sig av med den, och kanske så småningom några till, är väl väntat.
Ja, har funderat kring hur de skall göra med 340 när 350 kommer. De har ju indikerat att de skall behålla dem och utöka flottan men det känns inte troligt trots allt. Vilka ytterligare destinationer fyller en 330-350 från Skandinavien? Kanske en fråga för ”Vilkenböir SAS nästa long haul”
 

varva77

Medlem
Ja
Det var väl en rimlig slutsats i artikeln tycker jag, att SAS kanske borde köpa in några Airbus A321LR för tunna långlinjer. Jag tror att de skulle kunna användas även till t ex Mellanöstern, Iran och Indien som jag också tycker borde vara SAS destinationer.

Att "den Fula Ankungen", LN-RKP, avvecklas är ju ingen överraskning. De nya A350 börjar ju levereras nästa år och att man då gör sig av med den, och kanske så småningom några till, är väl väntat.
Ja, har funderat kring hur de skall göra med 340 när 350 kommer. De har ju indikerat att de skall behålla dem och utöka flottan men det känns inte troligt trots allt. Vilka ytterligare destinationer fyller en 330-350 från Skandinavien? Kanske en fråga för ”Vilkenböir SAS nästa long haul”
 

Agö

Medlem
SAS opens Boston reservations for Summer 2019 season

SAS in the last 2 weeks extended schedule listing into summer 2019 season, currently available until June 2019. Airlineroute on 12APR18 reported the Star Alliance carrier’s service adjustment for Copenhagen – Boston route, which sees last flight scheduled on 18NOV18. This should be stressed as last flight of summer 2018 season, despite the title “SAS schedules last Copenhagen – Boston in Nov for 2018”.

This route will be resumed in summer 2019 season, effective 31MAR19, with A330-300 aircraft operating 4 times a week.

SK927 CPH1250 – 1455BOS 333 x236
SK928 BOS1730 – 0655+1CPH 333 x236

SAS opens Boston reservations for Summer 2019 season :: Routesonline
 

Ricci

Medlem
SAS opens Boston reservations for Summer 2019 season

SAS in the last 2 weeks extended schedule listing into summer 2019 season, currently available until June 2019. Airlineroute on 12APR18 reported the Star Alliance carrier’s service adjustment for Copenhagen – Boston route, which sees last flight scheduled on 18NOV18. This should be stressed as last flight of summer 2018 season, despite the title “SAS schedules last Copenhagen – Boston in Nov for 2018”.

This route will be resumed in summer 2019 season, effective 31MAR19, with A330-300 aircraft operating 4 times a week.

SK927 CPH1250 – 1455BOS 333 x236
SK928 BOS1730 – 0655+1CPH 333 x236

SAS opens Boston reservations for Summer 2019 season :: Routesonline
De verkar öka turerna till sommaren till dagliga.
Frågan är om det inte blir LN-RKP med tanke på vilken kapacitet SAS har(?).
Big demand for Boston: SAS upgrades to daily departures – SAS
 
Toppen