SAS Boston...status ?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gweilo_2, 29 Mars 2016.

  1. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Om dom får igång Boston-linjen så pass att dom ser en marknad att byta till stor maskin, så kan kanske Göteborg - New York vara en intressant linje för Privatair-samarbetet. Det är en intressant möjlighet dom har nu att utvärdera nya linjer....
     
    Gweilo_2 gillar detta.
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En till linje från Göteborg som kan läggas ner?

    (förlåt, kunde inte låta bli)
     
    Pho, GOTATH, Walter och 5 andra gillar detta.
  3. Nilann

    Nilann Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    En linje till menar du? Kunde inte heller låta bli!
     
  4. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag tar dock inte åt mig, det brukar vara dom goa gubbarna som tjötar om en linje till New York hela tiden ;) En linje som säkert hade funnits om underlaget fanns. Dock kanske bärkraftigheten är större med just denna lösning...
     
  5. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt helt klart intressant test (avsiktligt eller inte) av trafik med mindre maskiner över pölen, det bör rimligtvis kunna öppna för lite spännande/smala destinationer speciellt nu när de nya narrowbody-planen börjar dyka upp såsom 737MAX och A320neo.

    Några potentiella rutter som jag skulle finna spännande (hur lönsamma de skulle vara vet jag inte, men naturligtvis kan de bara utgå från en Skandinavisk ort, inte alla tre...)

    ARN/OSL/CPH - Montréal
    ARN/OSL/CPH - Toronto
    ARN/OSL/CPH - Philadelphia
    ARN/OSL/CPH - Buffalo

    Utöver det, så klart mindre städer i Skandinavien till NYC.

    Halifax skulle vara spännande också, men där saknas nog definitivt underlag från Skandinavien.
     
  6. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Den är slutsåld i ekonomi de närmaste tre dagarna iallafall, men platser i C finnes.

    C9 D9 Z0 R0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0
     
  7. Glöm inte A321neo som kan jämföras med B757.
     
    chazzie gillar detta.
  8. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har åkt United 752 över Atlanten två gånger och det var inga problem tycker jag, visst känns en widebody mer "rejält", men som simpel passagerare i ekonomi var det ingen skillnad.
     
  9. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en T&R med United B757 över Atlanten i ekonomi och aldrig igen säger jag. De handla inte om United som bolag utan att planet enbart ha en gång och man kan inte "gå runt" på samma sätt. Detta resulterade i att man satt på sitt säte 7,8 timmar av dom totalt 8 timmar restid som var. Är det business class fungerar de utmärkt tyckte jag!
     
    Vaniljvodka gillar detta.
  10. Filip

    Filip Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×