SAS Boston...status ?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gweilo_2, 29 Mars 2016.

  1. Filip

    Filip Medlem

    Ja fast har gjorts om med go-säten och C istället för enbart C.
     
  2. Palle Kuling

    Palle Kuling Medlem

    Har väl även bytt ut den 737-700 som flög Houston till en -800.
     
  3. Filip

    Filip Medlem

    OK, det var mer än vad jag visste.
     
    Last edited: 29 Mars 2016
  4. Silverfux

    Silverfux Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag åker på fredag :)
     
    ARNBER gillar detta.
  5. Filip

    Filip Medlem

    Vore ju ypperligt med ett kortare inlägg av din upplevelse! :D
     
  6. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Skulle inte 737-700 planet komma tillbaka efter ombyggnad? Den 737-800 som använts på sistone har ju haft lufthansa stolar och jag tolkade att den maskinen bara skulle flyga magra månader innan ordinarie kom tillbaka. Kanske har fel iofs.
     
    Palle Kuling gillar detta.
  7. Filip

    Filip Medlem

    Så tolkade jag det med och det verkar stämma enligt nedan artikel.
    SAS öppnar ny linje till Boston – Travel News
     
  8. Palle Kuling

    Palle Kuling Medlem

    Du har säkert rätt. Känns bara som att SK901/SK902 har gått som -800 länge nu medans -700 varit ute på vift, tex Sydpolen. Bilden någon länkade angående dagens avgång visade en -800 men längre än så har jag inte kollat upp.

    Edit: Nyfiken som jag var gick jag in på Current Services | PrivatAir | Global leader in business aviation och kollade vad de flög för typer och åt vilka. Där var alla Lufthansas flyg 737-700 medans SAS står som 737. Kan det vara så att vare sig en -800 med gamla Lufthansastolar går tillbaka till Lufthansa eller inte så har man köpt ut stolarna från Lufthansa? Lufthansa själva behöver kanske inte några begagnade gamla stolar och det kanske är mer prisvärt än att byta tillbaka till Privatairs egna. Spånar fritt samt hemsidan visar fortfarande Newark och inte Boston för SAS räkning så den kanske inte är den säkraste källan.
     
    Last edited: 29 Mars 2016
  9. pswe

    pswe Medlem

    Enligt pressreleasen idag så är det -800 till en början. SAS-målade kärran (-700) kommer snart tillbaka med nytt inkråm.

    Inledningsvis trafikeras linjen av en Boeing 737-800 med 92 säten. Därefter trafikeras den med en Boeing 737-700 med plats för 86 passagerare, varav 20 Business- och 66 Go-resenärer, som flygs av SAS samarbetspartner PrivatAir med ett plan i SAS-färger med ny kabinkonfiguration.
     
    flmartin gillar detta.
  10. Gweilo_2

    Gweilo_2 Medlem

    Håller med, det är lite "skunk works" över det hela, ungefär som om att dom testar och ser eftersom dom ändå har ett åtagande mot Privatair. Iofs är idén med små plan över Atlanten intressant att utvärdera, tänk Göteborg - New York m.fl.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×