SAS Boeingflotta

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tobbe.O, 16 September 2018.

1. Tobbe.O

Tobbe.O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu en B737-600 (den minsta i familjen) har nu lämnat SAS flottan, LN-RPE flög iväg 11/9. Nu återstår enbart 8 stycken. Den sista ska lämna senast sista kvartalet 2019. De ersätts istället med nya fräscha och moderna A320Neo och CRJ900 (Cityjet)!

Kvarvarande B737-600:

1. LN-RRO
    2. LN-RRX
    3. LN-RRY
    4. LN-RPF
    5. LN-RPG
    6. LN-RRP
    7. LN-RGK
    8. LN-RCT

rvarttinen, Brandforce, chazzie och 9 andra gillar detta.
  2. mha321

mha321 Medlem

Dags att klura på en bc träff på sista flighten? :)

rvarttinen, 011430121 och Berglund gillar detta.
  3. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så att säga ”köpa sista Grisen i säcken”??

Alexander P, obs, GOTATH och 5 andra gillar detta.
  4. airbus380.se

airbus380.se Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snart går det inte alltså inte att lägga ut en bild på ett forum och sätta rubriken ”Kvällsgris” som en fyndig person gjorde på ett FBinlägg:):)

Anders R och Berglund gillar detta.
  5. Daniel Larsson

Daniel Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fort det går med tanke på att för ett år sedan flög jag med sas och då hade dom 29 st b737-600

6. Atom

Atom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nya Airbus bli trevligt. Men CRJ900, Nejtack. Inte åkt med SAS förvisso men tycker komforten på dessa är riktigt dålig och hade en väldigt skakig flygning men den lilla maskinen. Avstår helst CRJ900.

Hafermann och Remington Steele gillar detta.
  7. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flyger hjärtans gärna CRJ900!
    Nya och fräscha, känns trevliga, lågt surrande motorljud och allt som allt en mycket trevlig upplevelse på de kortare turer som de kör.

Som Diamond får man dessutom emellanåt uppleva lyxen av seat block, då blir en sådan flygning extra bra! Då blir det särskilt angenämt när maskinen i övrigt är full - men sätet bredvid just mig - är ledigt. Mer sånt!

Varje gång jag ser att min flygning ARN-MMX eller omvänt kommer trafikeras av en CRJ900 då hoppar hjärtat till ett litet extra glädjeskutt. Det här är fina grejer och borgar för ytterligare en utmärkt flygning!

Jag Älskar SAS!

01EA434C-B011-4E6D-82DC-A2B51AE96ED4.png

Last edited: 16 September 2018
    bjorkroth, Filip, Fred Flintstone och 13 andra gillar detta.
  8. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar också CRJ900. Mer än A320 faktiskt. Har typ 10/10 nödutgångsflygnignar i streck dock så det bidrar!

9. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skönt när -600 äntligen försvinner. Jag har alltid valt bort den aktivt när andra avgångar finns. Håller med om att CRJ är ett bättre alternativ.

10. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är väl rätt ensam här om att gilla just 736. Snabb att boarda och de-boarda p.g.a litet antal passagerare. Bättre climb rate och högre service cieling ån övriga 737 or i flottan. Den är fulsnygg... Självklart föredrar jag nya A320NEO, grisarna börjar bli tämligen slitna. Modellen togs fram specifikt för SAS som ersättare för DC9.

5821813-.jpg b0863627-5ec3-4414-ac48-c279bf5a2c9e.jpg

BAS, coclol, Delayed och 14 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!