Senaste nytt

SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

Unicornone

Medlem
MD80 var speciell med extra information osv. Oklart om detta blir en lika stor grej då det bara är en typ av 737 som pensioneras och inte hela serien.
Men Mad Dogs pensionering var ju lite speciell, det var ju lite the last of the small titans...DC9/MD80 var en jäkla skön kärra, så länge man inte hamnade långt bak i kabinen var det väldigt tyst och i SAS-kärrorna gott om utrymme. Är fortfarande lite ledsen att jag inte kunde vara med på BC001-flighten.
 

Agö

Medlem
Ändringar i schemat! Sista flighten nu 29 november och Skellefteå.

SAS updates 4Q19 737-600 operation as of 30AUG19 :: Routesonline

SAS in recent schedule update filed service update for Boeing 737-600 aircraft, as the airline tentatively moves forward last scheduled 737-600 flight to 29NOV19, instead of 01DEC19.

As of 30AUG19, planned 737-600 operation in Oct/Nov 2019 as follows.

Stockholm Arlanda – Åre/Östersund Last 737-600 flight on 10NOV19
Stockholm Arlanda – Amsterdam
29NOV19
Stockholm Arlanda – Angelholm
29NOV19
Stockholm Arlanda – Athens 03NOV19
Stockholm Arlanda – Copenhagen 04NOV19
Stockholm Arlanda – Frankfurt 24NOV19
Stockholm Arlanda – Gothenburg 24NOV19
Stockholm Arlanda – Helsinki 12NOV19
Stockholm Arlanda – Kalmar 07NOV19
Stockholm Arlanda – Kiruna 23NOV19
Stockholm Arlanda – Krakow 24NOV19
Stockholm Arlanda – London Heathrow 05NOV19
Stockholm Arlanda – Lulea 25NOV19
Stockholm Arlanda – Malmo 15NOV19
Stockholm Arlanda – Manchester 22NOV19
Stockholm Arlanda – Munich 28OCT19
Stockholm Arlanda – Nice 04NOV19
Stockholm Arlanda – Oslo 23NOV19
Stockholm Arlanda – Paris CDG 20NOV19
Stockholm Arlanda – Ronneby 28NOV19
Stockholm Arlanda – St. Petersburg 30OCT19
Stockholm Arlanda – Skellefteå 29NOV19 (Overall SAS last 737-600 flight on tentative basis, as of 30AUG19)
Stockholm Arlanda – Sundsvall 20NOV19
Stockholm Arlanda – Umeå 27NOV19
Stockholm Arlanda – Zurich 06NOV19
 

bhen

Medlem
Jag flög en av dessa ARN-LLA i Lördags, plats 2A, riktigt slitet plan. Överdelen av armstödet lossnade och detta måste ha varit trängsta Plus-platsen jag haft med Sas.

Hjälpte inte med mittsäteryttare och minimalt legroom. Kommer inte sakna dem :!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

KalleSus

Medlem
Jag flög en av dessa ARN-LLA i Lördags, plats 2A, riktigt slitet plan. Överdelen av armstödet lossnade och detta måste ha varit trängsta Plus-platsen jag haft med Sas.

Hjälpte inte med mittsäteryttare och minimalt legroom. Kommer inte sakna dem :!
Det är ett känt fenomen - man ska aldrig välja rad 1 eller 2 fönsterplats på Boeing 737 (alla varianter) eftersom 737 smalnar av vilket gör att just fönsterplatserna måste göras smalare.
Dessutom satt du på första raden, som dessutom har bordet i armstödet - alltså ännu mindre sittyta!
 

apknug

Medlem
Det är ett känt fenomen - man ska aldrig välja rad 1 eller 2 fönsterplats på Boeing 737 (alla varianter) eftersom 737 smalnar av vilket gör att just fönsterplatserna måste göras smalare.
Dessutom satt du på första raden, som dessutom har bordet i armstödet - alltså ännu mindre sittyta!
Helt rätt, det är bara att sätta sig långt bak och luta sig mot väggen och se hur det smalnar av, går att se på overhead bins också.
 

bhen

Medlem
Det är ett känt fenomen - man ska aldrig välja rad 1 eller 2 fönsterplats på Boeing 737 (alla varianter) eftersom 737 smalnar av vilket gör att just fönsterplatserna måste göras smalare.
Dessutom satt du på första raden, som dessutom har bordet i armstödet - alltså ännu mindre sittyta!

Riktigt, jag fick inte välja plats dock pga försening och ombokning, Plus var inklämt på 2 rader, bakom mig satt de i Go med ledig mittenplats. Benplatsen såg bättre ut på rad 1F för övrigt.
 
Toppen