Senaste nytt

SAS beställer 30 nya Airbus A320 neo!

palmen

Moderator
Nu börjar 320NEO synas i tidtabellerna!
Från 30 oktober (tidtabellsskiftet) är åtminstone 1 Airbus 320NEO inlagd på rutten Stockholm - Köpenhamn. Den syns i SAS egen tidtabell som "Airbus 320 Sharklets" och i bland annat Expertflyer som 32A.
Kul, har fått equipment change till A320 med sharklet den 3e och 7e november till och från Köpenhamn, lär vara första planet i omlopp då för SAS :)
 

ARNBER

Medlem
Jag tror att det är en bra idé, GOT-EWR, BGO-EWR, ARN-DEL, CPH-DEL, CPH-BOS under egen produktion det finns massor med möjligheter
Tror till och med att ARN-YYZ, CPH-YYZ skulle klaras med en A321neo.

Om man utgår från Airbus så har A320Neo LR en räckvidd på 7400km = 4600miles. Alla destinationer som du föreslår skulle alltså vara möjligt med marginal för motvind/frakt etc

Great Circle Mapper
 

mha321

Medlem
Är det något annat bolag som visat på en modern Business kabin på ett sådant flygplan? Boston-kärran har ju inte direkt modern kabin, och har 2-2. Framförallt, finns det lösningar med aisle access typ 1-1-1 eller är man låst till sämre lösningar där?
 

ARNBER

Medlem
Är det något annat bolag som visat på en modern Business kabin på ett sådant flygplan? Boston-kärran har ju inte direkt modern kabin, och har 2-2. Framförallt, finns det lösningar med aisle access typ 1-1-1 eller är man låst till sämre lösningar där?

Amerikanska bolag är kanske bäst på det

JetBlue Mint
SeatGuru Seat Map JetBlue Airbus A321 (321) Transcon

American Airlines
SeatGuru Seat Map American Airlines Airbus A321 (32B) V1 Transcon

United (Boeing 757)
SeatGuru Seat Map United Boeing 757-200 (752) V2 Intl
 

Crater

Medlem
Intressant, enligt Airbus hemsida kommer en ny A321LR:
"From 2018, an optimised use of cabin space, increased exit limits and a new cabin door configuration will enable new standard capacities for the A321neo (new engine option) of 206 in a two-class configuration and 240 passengers in high-density."

Ersättare till B757?
 
Toppen