Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

sandek

Medlem
Vad menar du?
Logiken är nog att de inte får in 2-3 i plus (eller om man aktivt valt bort det. Men i Business får man in 2-2 på varannan rad. Eller vad menar du?
Varför 2-2 och 1-1 i business t.ex? Istället för typ 2-2 hela vägen

Har inte fattat varför t.ex Swiss kör sån konstig layout i sin business heller.
 

palmen

Moderator
Varför 2-2 och 1-1 i business t.ex? Istället för typ 2-2 hela vägen

Har inte fattat varför t.ex Swiss kör sån konstig layout i sin business heller.
För att det tar mycket mer plats gissar jag, går att ha stolar tätare då man kan nyttja mycket av utrymmet i stolen framför med denna configen.
Det är dessutom perfekt då vissa vill åka tillsammans och andra sitta själva. Swiss tar ju tex extra betalt om man vill boka tronsäte om man inte är Senator (om jag kommer ihåg rätt). Finns de som betalar för de stolarna och helt plötsligt får man in 2500 extra på en passagerare utan att behöva ge något tillbaka (mer än vald sittplats).
 

Canadien

Medlem
Varför 2-2 och 1-1 i business t.ex? Istället för typ 2-2 hela vägen

Har inte fattat varför t.ex Swiss kör sån konstig layout i sin business heller.
För att med lie flat får du in fler stolar med alternerande 2-2/1-1 än om du kört med bara 2-2. Så mindre utrymme per person i SAS konfig. För de som sitter 2-2 så blir det nästan lika smalt som en 3-3 eftersom de har bakomresande resenärs fötter i mittsätesbubblan mellan sig.
 

adhoc76

Medlem
Finns de som betalar för de stolarna och helt plötsligt får man in 2500 extra på en passagerare utan att behöva ge något tillbaka (mer än vald sittplats).

Ja och inte bara det, utan också en konkurrensfördel. Jag känner flera som aktivt väljer bolag som erbjuder sådan config för att slippa ha någon bredvid sig.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

sandek

Medlem
För att det tar mycket mer plats gissar jag, går att ha stolar tätare då man kan nyttja mycket av utrymmet i stolen framför med denna configen.
Det är dessutom perfekt då vissa vill åka tillsammans och andra sitta själva. Swiss tar ju tex extra betalt om man vill boka tronsäte om man inte är Senator (om jag kommer ihåg rätt). Finns de som betalar för de stolarna och helt plötsligt får man in 2500 extra på en passagerare utan att behöva ge något tillbaka (mer än vald sittplats).
För att med lie flat får du in fler stolar med alternerande 2-2/1-1 än om du kört med bara 2-2. Så mindre utrymme per person i SAS konfig. För de som sitter 2-2 så blir det nästan lika smalt som en 3-3 eftersom de har bakomresande resenärs fötter i mittsätesbubblan mellan sig.
Låter logiskt. Tack för det!
Inte? Då får du nog förklara vad "saken" är i så fall?



Det var ovan jag svarade på.
Herrarna ovan svarade på det.
 

ericwg

Medlem
Någon som kan se flighterna (BOS-CPH med A321LR) på sas.se nu? Förstod det som att de skulle vara bokningsbara från och med idag.
 
Toppen