Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

perhall

Medlem
Att först skicka goodie bag och erbjuda gratis drinkar i Go och sen behandla kunden så här känns inte så fräscht... bättre då med LH/Swiss, stramare och mindre skrytigt, men bättre leverans när det gäller.../Per
 

Kimmen00

Medlem
Fick följande svar från Diamond supporten.



Tack för ditt mail.


Jag har kollat andra alternativ den 2 november och det finns dessvärre inga andra lediga bonusplatser.

Så dessvärre har vi inget annat alternativ vi kan boka in er på.

När man har bokat en Companion Ticket så behöver man också kontakta dem när det gäller ombokning eller avbokning av resa då det är säskillda regler för de bokningarna.

Som du hade blivit rekommenderad av telefonsupporten så kan du skicka in ett ärende till vår Customer Care avdelning och se om du kan få någon ersättning för detta.

Ha en fortsatt trevlig dag.
 
6982df0adf4688e2449c416a30ade8be.jpg


"SAS will do its utmost to make alternative arrangements for all customers who have flight bookings after these dates."

Vad menar SAS då egentligen här? :(

SAS introduces double daily departure to New York | SAS
 

miramax

Medlem
Fick följande svar från Diamond supporten.



Tack för ditt mail.


Jag har kollat andra alternativ den 2 november och det finns dessvärre inga andra lediga bonusplatser.

Så dessvärre har vi inget annat alternativ vi kan boka in er på.

När man har bokat en Companion Ticket så behöver man också kontakta dem när det gäller ombokning eller avbokning av resa då det är säskillda regler för de bokningarna.

Som du hade blivit rekommenderad av telefonsupporten så kan du skicka in ett ärende till vår Customer Care avdelning och se om du kan få någon ersättning för detta.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Är det alltså såhär reglerna är med bonusresor? Att man måste hitta alternativ som är awards? Jag utgår ifrån att man inte kan göra såhär när ändringen sker närmare avgång.
 

Dr. Miles

Expert
"SAS will do its utmost to make alternative arrangements for all customers who have flight bookings after these dates."

Vad menar SAS då egentligen här? :(
Cynisk tolkning är att SAS gör sitt bästa men inte SAS kundtjänst som är outsourcat till ett annat företag. ;)
Är det alltså såhär reglerna är med bonusresor? Att man måste hitta alternativ som är awards? Jag utgår ifrån att man inte kan göra såhär när ändringen sker närmare avgång.
Enligt information från SAS, ser det ut som I klass (bokningsklass för bonusresor i Business class) bokas om till en annan I klass.
Så om det inte finns I klass går det inte boka om, i alla fall enligt manualen.
Screenshot20150917_01.png
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Är det alltså såhär reglerna är med bonusresor? Att man måste hitta alternativ som är awards? Jag utgår ifrån att man inte kan göra såhär när ändringen sker närmare avgång.

Skrev ett surt svar om detta.. Vad skulle hända om jag inte agerar och sen den 2a nov förväntar mig resa hem. Menar sas att de gör ngt då? Märkligt minst sagt..
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen