Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Kimmen00

Medlem
De kommer utan problem routa om dig, i första hand med UA/SAS via ORD/EWR/IAD och i andra hand med Lufthansa.

Lite beroende på egna önskemål och din slutdestination.


Jovars. Att tänka på är att det är en award 2-4-1 amex och vi vill flyga C-klass. Ska kolla idag. Finns platser på lufthansas 380 från houston den 2a. Antar att man kan flyga över EWR oxå med ua/SAS som du skrev. Mvh
 
F

FCT

Guest
Jovars. Att tänka på är att det är en award 2-4-1 amex och vi vill flyga C-klass. Ska kolla idag. Finns platser på lufthansas 380 från houston den 2a. Antar att man kan flyga över EWR oxå med ua/SAS som du skrev. Mvh
Har ingen betydelse om du betalade med miles/poäng eller bara betalade 10 öre för alla biljetter. :)

Dessutom låter det som ett case med ersättning... ;)
 

Kimmen00

Medlem
Har ingen betydelse om du betalade med miles/poäng eller bara betalade 10 öre för alla biljetter. :)

Dessutom låter det som ett case med ersättning... ;)

Nej me jag vill inte åka på att betala mer poäng för att vi tex åker med A* och inte bara med sas som var ursprungliga..
 

FF#1

Medlem
Nej me jag vill inte åka på att betala mer poäng för att vi tex åker med A* och inte bara med sas som var ursprungliga..
Nu blir det lite OT, men som sagt det spelar inte någon roll hur du har betalat biljetten eller vad du får för ersättningsbiljett. Du behöver inte betala extra för den, varken pengar eller poäng. Som sagt kolla upp vad det finns för alternativ där det finns C biljetter och ring SAS.

I övrigt tycker jag att det var trist att de var tvungen att avsluta linjen, men det är bra att de inte bara ger upp utan sätter in kapaciteten till en extra New York avgång. Det är ont om bra kvällsflyg till USA i *A
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Nu blir det lite OT, men som sagt det spelar inte någon roll hur du har betalat biljetten eller vad du får för ersättningsbiljett. Du behöver inte betala extra för den, varken pengar eller poäng. Som sagt kolla upp vad det finns för alternativ där det finns C biljetter och ring SAS.

Yes. Finns ju massor av varianter. LH med 380 till FRA. UA med Dreamliner till LHR. UA med Dreamliner till FRA etc.. Mer tiderna. Vi har ju saker planerade hela dan den 2a därför var det perfekt med sena stavangerflighten ut från IAH.. Vi får se vad det blir
 
Det var ganska tydligt i förra veckan att nått skulle hända, om man lyssnar på svaret på sista frågan SAS VD fick här:

Själv tycker jag det är lite tråkigt att det inte blev Köpenhamn-Houston då Houston är ett utmärkt ställe att byta på om man ska till Centralamerika. Trevligt dock att det blir Go-platser efter nyår, det ger väl större möjligheter att fylla planet. Förhoppningsvis blir den senare kvällsavgången från Köpenhamn till New York permanentad mha nya A330 eller A350 i framtiden.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Höll precis på att skriva exakt det du skrev, har svårt att tänka mig in i hur GO kommer se ut, för lite kaffe kanske...men om man tänker sig att de plockar ut 24 av 44 platser och en vanlig all-economy 737-700 har 144 sittplatser så skulle det väl innebära ca (24/44)*144 = ca 79 platser förutsatt 3-3-konfiguration. Drar man av 1/6 från dessa får man 65 säten. Kan man alltså hoppas på att GO kommer vara 2-3?
Ok det är en överslagskalkyl med stort överslag... ;)

Med tanke på att SAS redan idag har samma sätesbredd i minus på interkontinental och inom Europa så kan vi nog räkna med 3+3 seating. Lite bättre benutrymme förmodligen. Kanske måste man bygga någon crew rest också? Kanske måste man ha mer crew om man ökar antalet passagerare? Man sätter väl knappast in några nya C-stolar heller?

Borde man inte rotera planet mellan Stockholm, Oslo och Köpenhamn? Det är väl rätt hårt tryck på NYC från alla städerna?
 

agehall

Medlem
Jag tror SAS gör bort sig om man stoppar in Go-säten i den där kärran. Ska man använda den borde man köra all business. Jag vet att det är jättesvårt att få det att fungera (även BA har det rätt tuft med BA1-4) men jag tror att det kommer att bli backlash från de passagerare som råkar boka Go i den där kärran. Hur kul är det att sitta i en 737 över atlanten?
 

flum

Medlem
Kan ju inte vara helt gratis heller att sätta in ny inredning. Hur länge har dom kvar på kontraktet? Hade dom inte kunnat vara snälla och ha stor award-inventory istället.
 
Toppen