Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

Canadien

Medlem
Fast när det är en resa bokad i Business är det nog stor risk för backfire, och mer något i stil med "stackaren hade bokat megasuperduperlyx och fick åka med vanligt flyg dom alla andra, och vill få massa tusenlappar i ersättning".

Sedan kanske iofs bolaget bryr sig ändå, men...
Ja, speciellt om det var en MR-resa...
 

Kimmen00

Medlem
Hur gick det med alla som hade problem/ombokningar etc?

Som tidigare nämnt i tråden fixade jag Lufthansa (efter alla diskussioner med kuntjänst och Tallin) hem från IAH, A380 till FRA, måste säga att jag var sjukt nöjd med den flighten. Toppservice av en mkt trevlig flygvärdinna, mkt bra mat och rikligt med fika :) Även ungarna var glada men sov större delen av resan.

Iaf så enligt inlägg #159 som jag skrev tidigare så skulle jag återkomma till SAS efter genomförd resa med mina extra utlägg (fuelcharge) så skulle de titta på det.
Jag skickade in ett långt mail rörande EU261 och hur dåligt SAS "hjälpt" mig med ombokning etc.
Fick igår (efter 4 dar) följande svar:

"Hej igen!
Jag har nu överfört 6480 SEK till ditt bankkonto, det kan ta upp till 5 bankdagar innan du har pengarna synliga på ditt konto.
Det är min förhoppning att kommande resor ska bli enbart smidiga och positiva upplevelser.
Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag! "

Bra och snabbt jobbat SAS!
 

Jensik

Medlem
Hur gick det med alla som hade problem/ombokningar etc?

Som tidigare nämnt i tråden fixade jag Lufthansa (efter alla diskussioner med kuntjänst och Tallin) hem från IAH, A380 till FRA, måste säga att jag var sjukt nöjd med den flighten. Toppservice av en mkt trevlig flygvärdinna, mkt bra mat och rikligt med fika :) Även ungarna var glada men sov större delen av resan.

Iaf så enligt inlägg #159 som jag skrev tidigare så skulle jag återkomma till SAS efter genomförd resa med mina extra utlägg (fuelcharge) så skulle de titta på det.
Jag skickade in ett långt mail rörande EU261 och hur dåligt SAS "hjälpt" mig med ombokning etc.
Fick igår (efter 4 dar) följande svar:

"Hej igen!
Jag har nu överfört 6480 SEK till ditt bankkonto, det kan ta upp till 5 bankdagar innan du har pengarna synliga på ditt konto.
Det är min förhoppning att kommande resor ska bli enbart smidiga och positiva upplevelser.
Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag! "

Bra och snabbt jobbat SAS!
Bra att du fick rätt nu tillslut, fast dåligt att de inte fixade detta direkt!
Ja hur gick det för @sammyj och co?
 

sammyj

Medlem
Efter alla stökigheter skickade jag ett långt mail till SAS och ville egentligen inte ha något svar vara berätta hur jag blev bemött.

Då blev jag kontaktad av en norrman på SAS som kämpade hårt i några dagar och lyckades lösa så vi kommer fram i tid (via washington) men dom har inte löst bokningsklassen ännu hela vägen så jag väntar fortfarande på det. Dom erbjöd också 20 000 bonuspoäng tillbaka om dom inte lyckas lösa det. Om det är en bra eller dålig affär vet jag inte men det blir United i Economy 3,26 timmar från Washington.

Vi åker på lördag Så jag väntar mes spänning på vad dom har löst. Det är synd att man skall behöva greja så mycket för att dom skall ta sitt ansvar men när dom väl gör det så kämpar de på bra.
 

agehall

Medlem
Värt att notera är att det är lägre kabinklass som ger ersättning, inte bokningsklass enligt EU261/2004. Men jag antar att det är kabinklass du egentligen menar?
 

sammyj

Medlem
En positiv sak däremot är att vi får åka nya kabinen vilket kommer bli riktigt trevligt att se hur den ser ut i verkligheten :)
 

fly4fun

Medlem
SAS ska tydligen tillfälligt ersätta B737-700 på New York linjen med en B737-800. Nån som vet varför eller vilken 737-800 det blir?
 
Toppen