Suck - det är så "kundtjänst". :/
Jag hade nog inte accepterat deras förslag utan krävt att få bli routad via någon rutt med business hela vägen. Finns det inget med LH tex?
Glömde fråga i första omgången men kan de ta betalt mer skatt om biljetten routas med Lufthansa istället?
Provade att ringa till samma support som sist vanliga numret i Sverige. Nu tvärvägrar dom att hjälpa till utan hänvisar till tallin supporten direkt. Sist gick det utmärkt att boka om och fixa i vanliga supporten även fast det inkluderar flighter utanför SAS. Får väl ringa dom på måndag och se vad som kan göras.
Glömde fråga i första omgången men kan de ta betalt mer skatt om biljetten routas med Lufthansa istället?
Nej, men de kommer förmodligen att försöka ta mer betalt ändå.
Jag skulle inte diskutera det här med Tallinn utan insistera på att SAS vanliga kundtjänst löser detta. I princip har det inget med awards att göra utan detta är ett EU261/2004-ärende. Så fort de försöker hävda något annat så ska du dra dem tillbaka till detta och förklara att det är ditt val att bli omroutad och hur, så länge det är motsvarande förhållanden - allt annat är oacceptablet och kommer att resultera i tingsrätten där SAS inte har något att komma med alls.
Exakt! Det är viktigt att komma ihåg att detta INTE är en ombokning av en award utan en rerouting i enlighet med gällande lagstiftning. Det får de inte ta betalt för.