Senaste nytt

SAS avslutar linjen mellan Houston och Stavanger och förstärker utbudet till New York

agehall

Medlem
Suck - det är så "kundtjänst". :/

Jag hade nog inte accepterat deras förslag utan krävt att få bli routad via någon rutt med business hela vägen. Finns det inget med LH tex?
 

sammyj

Medlem
Suck - det är så "kundtjänst". :/

Jag hade nog inte accepterat deras förslag utan krävt att få bli routad via någon rutt med business hela vägen. Finns det inget med LH tex?

Jag provade flera ggr men han insisterade på att det var fullt överallt. Men det är ju fullt möjligt att boka biljetter på Lufthansa avgången så uppenbarligen finns det plats. Jag lämnade allting utan åtgärd och sa att jag återkommer :/
 

agehall

Medlem
Dags att slå EU261/2004 hårt i huvudet på dem.

Skicka dem ett mail via hemsidan och förklara att du en enlighet med EU261/2004 kräver att bli omroutad under motsvarande förhållanden via någon lämplig rutt du själv letar upp först. För att slippa onödigt tjafs, gör det enkelt för dig och kika på en så direkt rutt som möjligt med tex LH.

Om de nekar dig detta skriftligt så är det bara att svara att du kommer att dra ärendet vidare. De har inget att stå på här.
 

sammyj

Medlem
Provade att ringa till samma support som sist vanliga numret i Sverige. Nu tvärvägrar dom att hjälpa till utan hänvisar till tallin supporten direkt. Sist gick det utmärkt att boka om och fixa i vanliga supporten även fast det inkluderar flighter utanför SAS. Får väl ringa dom på måndag och se vad som kan göras.

Glömde fråga i första omgången men kan de ta betalt mer skatt om biljetten routas med Lufthansa istället?
 

agehall

Medlem
Provade att ringa till samma support som sist vanliga numret i Sverige. Nu tvärvägrar dom att hjälpa till utan hänvisar till tallin supporten direkt. Sist gick det utmärkt att boka om och fixa i vanliga supporten även fast det inkluderar flighter utanför SAS. Får väl ringa dom på måndag och se vad som kan göras.

Glömde fråga i första omgången men kan de ta betalt mer skatt om biljetten routas med Lufthansa istället?

Jag skulle inte diskutera det här med Tallinn utan insistera på att SAS vanliga kundtjänst löser detta. I princip har det inget med awards att göra utan detta är ett EU261/2004-ärende. Så fort de försöker hävda något annat så ska du dra dem tillbaka till detta och förklara att det är ditt val att bli omroutad och hur, så länge det är motsvarande förhållanden - allt annat är oacceptablet och kommer att resultera i tingsrätten där SAS inte har något att komma med alls.

Nej, men de kommer förmodligen att försöka ta mer betalt ändå.

Exakt! Det är viktigt att komma ihåg att detta INTE är en ombokning av en award utan en rerouting i enlighet med gällande lagstiftning. Det får de inte ta betalt för.
 

Kimmen00

Medlem
Jag skulle inte diskutera det här med Tallinn utan insistera på att SAS vanliga kundtjänst löser detta. I princip har det inget med awards att göra utan detta är ett EU261/2004-ärende. Så fort de försöker hävda något annat så ska du dra dem tillbaka till detta och förklara att det är ditt val att bli omroutad och hur, så länge det är motsvarande förhållanden - allt annat är oacceptablet och kommer att resultera i tingsrätten där SAS inte har något att komma med alls.



Exakt! Det är viktigt att komma ihåg att detta INTE är en ombokning av en award utan en rerouting i enlighet med gällande lagstiftning. Det får de inte ta betalt för.

En sak är hur ser borde vara.. En sak är hur det det facto är. För mig vägrade sas på alla sätt hjälpa till trots hänvisning till eu261 etc utan jag fick boka om via Tallin med lufthansa hem. Gick bra med business men kostade 1600 extra per person i fuel charge. Har mailat Diamond support o kundtjänst och kräver tillbaka pengarna. De svarade att jag skulle skicka in kvitton efter fullbordad resa skall de se över det. Det skall jag göra. Jag förväntar mig få tillbaka utlägget. Då får man väl vara nöjd trots totalt kass service från sas. Se tidigare inlägg i denna tråd.
 

agehall

Medlem
Jo, SAS har skött det hela extremt dåligt. Det gäller att stå på sig och hade jag varit drabbad hade jag nog anlitat advokat redan nu. De försöker ju uppenbarligen slingra sig.
 
Toppen