Senaste nytt

SAS-appen 2.0

Agö

Medlem
I praktiken handlar det såklart bara om att spara enstaka sekunder, men åtminstone jag tycker det är trevligt att slippa dra igång sas-appen och bläddra fram boardingkortet.

Om nfc-lösningen vore stabil dvs.
Det där kan man ju lösa med PassBook. Jag laddar ned boardingkorten dit och drar sedan bara fram dom på skärmen i "låst" läge (iPhone).
 

NotRyan

Medlem
Det där kan man ju lösa med PassBook. Jag laddar ned boardingkorten dit och drar sedan bara fram dom på skärmen i "låst" läge (iPhone).

Och på Android så lägger man bara SAS Widgeten på hemskärmen så har man QR-koden direkt på hemskärmen när man checkat in....
 

mha321

Medlem
Det där kan man ju lösa med PassBook. Jag laddar ned boardingkorten dit och drar sedan bara fram dom på skärmen i "låst" läge (iPhone).
Jag tycker ofta det kan ta en stund att få läsaren att fokusera på streckkoden, både för mig och andra i kön. Åtminstone i teorin skulle nfc ta bort det problemet. Men det förutsätter naturligtvis att nfcn faktiskt är stabil.
 

Agö

Medlem
Jag tycker ofta det kan ta en stund att få läsaren att fokusera på streckkoden, både för mig och andra i kön. Åtminstone i teorin skulle nfc ta bort det problemet. Men det förutsätter naturligtvis att nfcn faktiskt är stabil.
Håller helt med om detta problem med det mobila boardingkortet.
 

Canadien

Medlem
Det kan bero på ljusstyrkan. AirFrance-appen drar automatiskt upp på max när man tar fram boardingkortet och jag har inte haft några problem med deras läsare.
 

andreas

Medlem
Uppdaterade igår till version 2.7
Nu när jag checkar in kan jag inte välja annat bonuskort än vad som finns i bokningen. Ej heller står statusen på det mobila boardingkortet. Någon mer som är med om samma sak? Däremot så visas fast-track och biljetten är revenue i SAS Go.
sas.jpg
 
Toppen