Senaste nytt

SAS AMEX uppgradera senast 7/6-2021 och få 20-30k poäng

Maxilaxen

Medlem
Du kan chansa men risken är stor att du inte får välkomstbonusen för Premium eftersom du "säger upp" detta kort innan bonusen delats ut. Tidigare gav Amex ut bonusen typ 2-3 dagar efter uppnådd spend men de verkar ändrat detta nu, kanske p g a för många som tänker som du :)

Ja, kanske bäst att jag pratar med kundtjänst. På ett sätt så får de ju en kund som använder kortet frekvent och uppnår spend, sen uppdaterar kunden till elite kort vilket gynnar de i längden tänker jag..
 

palmen

Moderator
Ja, kanske bäst att jag pratar med kundtjänst. På ett sätt så får de ju en kund som använder kortet frekvent och uppnår spend, sen uppdaterar kunden till elite kort vilket gynnar de i längden tänker jag..
Som sagt dumt att påtalar sådant. Dessa kampanjer har dock kommit frekvent på senast tiden. Skulle inte bli förvånad om det kommer en till kampanj att byta uppbokad kortet efter sommaren.
 

Felipe

Medlem
I have contacted AMEX customer service in the app and asked them about receiving the points for the signup offer even after upgrading. The guy said it would NOT happen, as the card would have been canceled by the time the points are awarded. I then asked him to double check because I had already attained the necessary spending. After some time he came back saying that YES, I WOULD GET THE POINTS, even if I upgraded. Even took this screenshot so you people can use it as proof if they don't give you your points. I have now upgraded. Do you know when they give the 20K status points to my SAS Account?
 

Attachments

  • print.jpg
    print.jpg
    42,3 KB · Visningar: 148

poly11

Medlem
I just got my 36,000 points from the recruitment promo to Amex Elite a few months ago. I am thinking that I should cancel my Amex Elite now, and then upgrade my Platinum to Elite. Do you think that an upgrade after immediately cancelling the Elite would work?
 

intuition

Medlem
Fungerar ens uppgraderingserbjudandet mellan SAS-korten och Amex egna produkter?! Jag tror inte det, men blir gärna motbevisad.
 
Toppen