Senaste nytt

SAS AMEX uppgradera senast 7/6-2021 och få 20-30k poäng

eddo

Medlem

John Rambo

Medlem
Jo däruti tolkar jag också in att det är som vanligt. Men någonstans borde det framgå att det är just 20k statuspoäng? Hittar det inte i villkoren heller..
 

Jim_

Medlem
Jo däruti tolkar jag också in att det är som vanligt. Men någonstans borde det framgå att det är just 20k statuspoäng? Hittar det inte i villkoren heller..
Du hittar det i Amex Experience app...
Screenshot_20210527-020933_Experiences.jpg
 

Roseleaf

Medlem
En avstickare i samma genre, har Amex Premium och kommer strax upp i 150 000 kr i spend och aktiverar då vouchern. Men visst fortsätter intjäningen av Eurobonus efter 150 000? Det har inget tak som t.ex SAS Mastercard har?

Klurade på om jag skulle hinna komma upp i 150 000 innan 7/6 och sedan uppgradera till Elite och iaf få till 1 voucher till.
 

eddo

Medlem
En avstickare i samma genre, har Amex Premium och kommer strax upp i 150 000 kr i spend och aktiverar då vouchern. Men visst fortsätter intjäningen av Eurobonus efter 150 000? Det har inget tak som t.ex SAS Mastercard har?

Klurade på om jag skulle hinna komma upp i 150 000 innan 7/6 och sedan uppgradera till Elite och iaf få till 1 voucher till.
Stämmer, finns ingen gräns för poängintjäning med något av Amex SAS-kort.
Låter som en bra plan att vänta med uppgradering tills du triggat voucher. :)
 

GOTBound

Medlem
Jag beställde uppgradering SAS Classic till SAS Premium sent i tisdags kväll.
I morse kom ett mail att mitt var uppgraderat i Apple Pay samt klart att användas.

Jag fick även ett mail att mitt Platinum uppgraderats i Apple Pay men det ser ut som samma kortnummer, hoppas det bara är ett standard mail och inte AMEX som pillat på mitt Platinum.

FYI som jag inte kände till men fick bekräftat av kundtjänst och verifierat i AMEX appen [jag kunde att köpen registrerats mot "nya" spenden] är att när nya kortet är uppdaterat i AMEX appen och/eller Apple Pay så kommer alla köp som görs med det fysiska "gamla" kortet räknas mot spend [2-4-1 och sign up poäng] på det nya när man uppgradera på detta sättet.
Så det finns det ingen anledning att "vänta" på nya kortet innan köpfesten kan börja.
 

Berglund

Medlem
när nya kortet är uppdaterat i AMEX appen och/eller Apple Pay så kommer alla köp som görs med det fysiska "gamla" kortet räknas mot spend [2-4-1 och sign up poäng] på det nya när man uppgradera på detta sättet.
Det är riktigt, så har det fungerat länge. Utomlands finns dessutom ofta finfina uppgraderingsmöjligheter. Kul att dessa börjat komma till Sverige också.
 

Maxilaxen

Medlem
Jag fick nyss hem mitt amex kort (premium) tanken är att jag spenderar 15 000 kr innan 7/6 så att jag får min välkomstbonus. Sedan uppgraderar jag till Elite (innan 7/6) för att få möjligheten av detta erbjudande. Kan jag nyttja både min välkomstbonus och detta erbjudande? Eller finns det någon risk att jag inte får välkomstbonusen då jag kommer uppgradera till Elite innan jag hinner få poängen?
 

Canadien

Medlem
Jag fick nyss hem mitt amex kort (premium) tanken är att jag spenderar 15 000 kr innan 7/6 så att jag får min välkomstbonus. Sedan uppgraderar jag till Elite (innan 7/6) för att få möjligheten av detta erbjudande. Kan jag nyttja både min välkomstbonus och detta erbjudande? Eller finns det någon risk att jag inte får välkomstbonusen då jag kommer uppgradera till Elite innan jag hinner få poängen?
Du kan chansa men risken är stor att du inte får välkomstbonusen för Premium eftersom du "säger upp" detta kort innan bonusen delats ut. Tidigare gav Amex ut bonusen typ 2-3 dagar efter uppnådd spend men de verkar ändrat detta nu, kanske p g a för många som tänker som du :)
 
Toppen