Senaste nytt

SAS-AmEx Hur lång tid från ansökan till kort-i-hand?

Gummaron

Medlem
En dum fråga men på vilket sätt vet man när man blev godkänd? Minns jag rätt underrättades jag om mitt godkännande genom att kortet låg i brevlådan.
Numera så får man upp direkt på skärmen vid ansökan om man har blivit godkänd. Så var det i alla fall i måndags när jag skickade en inbjudan till min fru för byte från betal till kredit.
 

Taggen

Medlem
En dum fråga men på vilket sätt vet man när man blev godkänd? Minns jag rätt underrättades jag om mitt godkännande genom att kortet låg i brevlådan.

Det tog 5 min från det att hon ansökt tills att hon blev godkänd när hon fyllde i formuläret på AMEX hemsida. Antar att deras UC-check är snabb och sedan om det inte är några konstigheter så godkänner de.
 

Martin_S

Medlem
Ansökte: 2018-10-20
20k elite bonus reg hos amex (baspoäng): 2018-10-23
Kort i hand: 2018-10-26
Första autosweep: 2018-11-01
Första extrapoängen på Eurobonus-kontot: 2018-11-06 (daterade 2018-11-05)

Men ännu inga baspoäng på Eurobonus-kontot. Förs de över separat eller tillsammans med ordinarie autosweep?
 
Last edited:

MrDollar

Medlem
Extra poängen du får för att bli inbjuden kommer i autosweep när du spenderat 20k sek.
Ansökte: 2018-10-20
20k elite bonus reg hos amex: 2018-10-23
Kort i hand: 2018-10-26
Första autosweep: 2018-11-01
Första extrapoängen på Eurobonus-kontot: 2018-11-06 (daterade 2018-11-05)

Men ännu inga baspoäng på Eurobonus-kontot. Förs de över separat eller tillsammans med ordinarie autosweep?
 

aikelo

Medlem
Ansökte SAS premium den 24/10, en vecka senare 31/10 låg kortet på hallmattan.
Gick precis så smidigt som jag hade hoppats på. Kunde betala min Avis hyra den 2/11 med kortet
 

Maja

Medlem
Numera så får man upp direkt på skärmen vid ansökan om man har blivit godkänd. Så var det i alla fall i måndags när jag skickade en inbjudan till min fru för byte från betal till kredit.
Fast inte alltid. Min man fick också direkt svar på skärmen, men inte jag när gjorde byte från betal till kredit. Exakt samma kort vi har sökt, men den lilla skillnaden att jag har en årsinkomst på ca 100k mer per år. Dock har jag redan fått bekräftelse via Kivra att UC är gjord. Får väl bara sitta lugn i båten och vänta och se vad som händer.
 

aikelo

Medlem
Fast inte alltid. Min man fick också direkt svar på skärmen, men inte jag när gjorde byte från betal till kredit. Exakt samma kort vi har sökt, men den lilla skillnaden att jag har en årsinkomst på ca 100k mer per år. Dock har jag redan fått bekräftelse via Kivra att UC är gjord. Får väl bara sitta lugn i båten och vänta och se vad som händer.
Jag fick inte heller nån info på skärmen, men UC dagen efter ansökan, och kortet i handen efter 7 dagar.
 

M.K

Medlem
Sex dygn tog det då jag ansökte om nya Elite kredit 31. okt och fick kortet idag. Redan kund med betal-platinum om nu det har någon betydelse.
 
Toppen