Senaste nytt

SAS AmEx Elite - Statusgrundande poäng giltighetstid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Delayed

Medlem
för att förtydliga det lite eftersom du verkar lite ny på det här: baspoäng == statusgrundande poäng.
Menar du att baspoäng och statusgrundande poäng är identiska? I så fall håller jag inte med. Enligt din länk: "Baspoäng är de poäng du tjänar när du flyger med SAS, Widerøe och flygbolag inom Star Alliance". Dessa poäng är användbara för att handla, muffins eller resor. Dessa bidrar även till att du når status.

De statusgrundande poäng man får via Amex Elite bidrar bara till status och går ej att handla för.

Rätt stor skillnad så jag skulle påstå att statusgrundande poäng från Amex != baspoäng från flygning.
 

Delayed

Medlem
Den där siten verkar ju toppen. Det är bara att logga in så ska ni se att det händer saker...

Screenshot from 2020-01-17 07-34-32.png

Får fundera på detta, vilket gick snabbt. Slutsatsen blir:

kisspng-emoticon-smiley-annoyance-clip-art-5af77ddcdae3f1.5969214415261690528966.png
 

Senator

Moderator
Den här tråden har jag nu stängt och vi kommer radera denna under dagen. Vi har valt en linje som är att vi inte anser att NÅGON får kommersialisera den kunskap vårt community har. Vi anser att det är fel att våra medlemmar delar sin kunskap frivilligt med varandra, så andra kan tjäna pengar på den kunskap. BC.se är och skall förbi ett forum av medlemmar, för medlemmar med syfte att berika reseupplevelsen.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen