Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

Patrik

Medlem
Så här står det, kan de ha ändrat reglerna? Datumet stämmer 31/12/2011...



[När du har handlat med ditt Kort för minst 100 000 kr eller 200 000 kr före 31/12/2011 får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa.

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av X kronor. Du behöver handla med ditt Kort för ytterligare Y kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

När du handlar för 100 000 kronor med Kortet under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS
från Skandinavien till en destination i Europa.

Om du istället handlar för över 200 000 kronor så kan du utnyttja denna poängrabatt för en EuroBonus-resa till vilken SAS-destination som helst i hela världen.

När du som Kortmedlem uppnått det belopp som krävs erhålls en bekräftelse att du är berättigad till förmånen, som tidigast kan bokas och utnyttjas från och med januari till och med december kommande kalenderår.

Nästa intjäningsperiod med möjlighet att uppnå kvalificerad spenderingsnivå nivå, påbörjas tidigast januari påföljande år.
 

ucce

Medlem
Verkar ju vara high-chaparall där...

"Forsätt 150000 handla med ditt Kort för att få mer EuroBonus Extrapoäng som tar dig ut i världen.Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 266854 kronor."

Där stämmer ingenting - jag har redan plockat ut förmånen i år vid 200k och har totalt handlat för cirka 350k...

OM det ligger någon förändring i fatet tycks de dessutom ha ändrat reglerna avseende reseperioden-

"När du som Kortmedlem uppnått det belopp som krävs så får du en bekräftelse på att du är berättigad till förmånen, som kan bokas och utnyttjas under januari-december nästkommande kalenderår (observera att resor med andra ord tidigast kan bokas från och med januari nästkommande kalenderår, oavsett när under innevarande år du uppnår spenderingsnivån)"

Tidigare kunde man ju använda förmånen direkt efter att man fått det
 
hmmm, ser att det står 100k resp 200k även när jag loggar in på Amex sida. Dock står det fortfarande:
Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 94356 kronor. Du behöver handla med ditt Kort för ytterligare 55643 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Vilket då inte stämmer då det borde stå att jag saknar 5643kr för att få min första voucher.
 
Jag fick min voucher (visserligen för tre månader sedan) efter 150k och det stod inget att den inte kunde användas direkt. Men den går ut ett år efter utskriftsdatum.
 

Sakoz

Medlem
Det var 200' och 100' tidigare men det ändrades för något år sedan till 150' SEK. Så troligtvis hittar Ni gammal ouppdaterad information eller så har skrivfelsnisse ställt till det. Be annars bara att få en ny avtalskopia.
 

Ubbe

Medlem
hmmm, ser att det står 100k resp 200k även när jag loggar in på Amex sida. Dock står det fortfarande:
Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 94356 kronor. Du behöver handla med ditt Kort för ytterligare 55643 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Vilket då inte stämmer då det borde stå att jag saknar 5643kr för att få min första voucher.

Snart dags för ett köp av en tacka på 100g Guld snart då...
 

Homer

Medlem
Verkar ju vara high-chaparall där...

"Forsätt 150000 handla med ditt Kort för att få mer EuroBonus Extrapoäng som tar dig ut i världen.Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 266854 kronor."

Där stämmer ingenting - jag har redan plockat ut förmånen i år vid 200k och har totalt handlat för cirka 350k...

OM det ligger någon förändring i fatet tycks de dessutom ha ändrat reglerna avseende reseperioden-

"När du som Kortmedlem uppnått det belopp som krävs så får du en bekräftelse på att du är berättigad till förmånen, som kan bokas och utnyttjas under januari-december nästkommande kalenderår (observera att resor med andra ord tidigast kan bokas från och med januari nästkommande kalenderår, oavsett när under innevarande år du uppnår spenderingsnivån)"

Tidigare kunde man ju använda förmånen direkt efter att man fått det

det där är ju också de gamla reglerna
 

Homer

Medlem
ändrar jag för att titta på föregående perioden så står det plötsligt på tyska uppe till höger

Datum des Lastschrifteinzuges
28 nov 2011
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen