Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Jag tror den är personlig i den meningen att du måste boka, men du behöver inte resa. Lite osäker på om man kan betala med poäng från fler konton än ditt eget.
 
Är det någon som lyckats med att förhandla ner årsavgiften? Själv lyckades jag inte trots ett flertal telefonsamtal. Men eftersom det tickar in en hel del extrapoäng varje månad från kortet så har jag ändå så stor nytta av det så jag behåller det.
Jag lyckades få en voucher på 1000 kr till stadium, men fick betala årsavgiften. Ok deal iom att vi ändå hade planerat att handla på stadium. Är EBS och hade vid det tillfället precis kommit över 150k inköp under året. Någon EBG som blivit bjuden på årsavgiften? Misstänker att man ska upp i den nivån och handlat för rätt mycket (minst resevoucher-nivån på 150k). Men bara en gissning.
 

Homer

Medlem
Någon mer som har det här problemet ?


klicka på -> EuroBonus-poäng för överföring till ditt EuroBonus-konto

till höger där det står

DIN EUROBONUS-FÖRMÅN
- här står det normalt hur mycket man handlat för och hur mycket till man måste
handla för innan man får sin 2-4-1 voucher, men sedan flera dagar står det istället:

Ett fel har uppstått. Online Services har inte kunnat genomföra din begäran.
Vänligen använd din webbläsares tillbakaknapp eller försök igen om ett par minuter.
Vi ber om ursäkt för eventuella problem detta kan skapa för dig
.
 

Mikael

Medlem
Får också detta. Trodde det innebar att jag hade uppnått 150K-gränsen ;-) (jag ligger väldigt nära) Men jag antar att det inte var så roligt
 
Jag trodde gränsen för 2-4-1 vouchern var 150k för ic-resor? Följande info står nu när jag loggar in på AmEx:

När du handlar för 100 000 kronor med Kortet under ett kalenderår så får du 50% poängrabatt på en EuroBonus-resa med SAS
från Skandinavien till en destination i Europa.

Om du istället handlar för över 200 000 kronor så kan du utnyttja denna poängrabatt för en EuroBonus-resa till vilken SAS-destination som helst i hela världen.
 
Å andra sidan står det även så här:

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av 20061 kronor. Du behöver handla med ditt Kort för ytterligare 129938 kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

Vad gäller gentligen??
 

Mikael

Medlem
100k Europa och 200K Världen var de gamla reglerna, 150K världen är det som gäller. Åtminstone trodde jag det, men när jag nu loggar på mitt Amex-konto så är det motstridig info precis som du säger.
 

Homer

Medlem
Tydligen har AmEx anlitat SAS IT avdelning, men om man läser den här delen av texten

Du har nu handlat med ditt Kort till en summa av X kronor. Du behöver handla med ditt Kort för ytterligare Y kronor för att erhålla din EuroBonus-förmån.

så stämmer det, X+Y = 150kkr

men det finns ju all anledning att påtala detta så att de ändrar det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen