Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
enda dåliga jag kan komma på med amex är den i jämförelse med andra " no limit kort " är den sjukt dåliga betalningstiden ( har brytpunkt den 15 varje månad ) med faktura som skall betalas samma månad.
Nu har använder inte jag mitt kort så ofta just på grund av kort bet period och har givetvis firmakorten för mina tjänsteresor men det hade inte varit fel om dom kunde öka perioden för då skulle dom vinna hem fler kunder.
 

Kristofer

Medlem
Värningserbjudandet måste vara det lättaste sättet som finns att skaffa gratis EB-poäng. Har värvat ihop 48 000 poäng senaste månaden. :)
 
Last edited:

campaigner

Medlem
Betalningstiden är dålig, det kan jag hålla med om, men AmEx telefon-kundtjänst har bjudit på en serviceattityd och -nivå som jag i princip inte har stött på tidigare i liknande sammanhang i Europa. Jag kanske har haft tur med dem jag har talat med, men jag har ändå varit i kontakt med dem en 5-6 gånger. Läste faktiskt också nyligen en artikel (minns dock inte var - lite pinsamt om det var i SAS-tidningen...) om att de hade ändrat sin kundtjänst från att mätas på hur många kunder de kunde klara av på en viss tid, till att mätas på resultaten av korta kundnöjdhets-undersökningar som de skickar ut frekvent till folk efter att man har varit i kontakt med dem. De ska till och med tydligen uppmana sina medarbetare till att inte göra sig av med ett samtal förrän de har försökt hjälpa och lösa problem så långt som möjligt. Jag tycker detta märks i kontakten med dem.
 
Tyvärr, kan inte säga samma sak om kundtjänsten(för aggressiva att lösa problem) och eftersom jag änvänder inga concierge eller andra tjänster ser jag inga fördelar med Amex jämfört med andra kort.
 

tourist

Medlem
Tyvärr, kan inte säga samma sak om kundtjänsten(för aggressiva att lösa problem) och eftersom jag änvänder inga concierge eller andra tjänster ser jag inga fördelar med Amex jämfört med andra kort.

Fördelen är väl i första hand de 20 EuroBonus-poängen per hundralapp... (Jag tycker att reseförsäkringen är bra också, men bara den räcker inte när det finns så många andra kort att välja mellan.)
 

Dr. Miles

Expert
Jag fick 1 SAS EuroBonus poäng för 1 kr. ;)

Kod:
Datum		Specifikationer			Belopp		EuroBonus Extrapoäng	Kampanjpoäng	Totalt antal poäng
23/07/2011	CARPARK STOCKHOLM, STOCKHOLM 	1,00 kr			1			0		1
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen