Senaste nytt

SAS American Express utan årsavgift

hyper

Medlem
Hej!

På FT så har det tidigare pratats om att många blivit "kompenserade" för sina årsavgifter med presentkort, etc.

Är det någon som har erfarenhet av detta?


Mvh,
Love
 
det vette attans...jag ringde för ngr dagar sen och ville flytta brytpunkten på mitt SAS amex....nehe du det gick inte...jag försökte få reda på varför det inte går för det handlar inte om att flytta faktura datum utan brytpunkt mellan fakturor men icke...trist....

Eurocard here i come
 

jth

Medlem
Jag försökte själv för ett tag sedan, men det var trögt. Det verkar inte som en årlig "spend" på 100-150k är tillräckligt intressant. Jag vet att en del har fått olika typer av presentkort, och jag försökte själv att framföra det som ett alternativ. Men de ville inte veta av något sånt.
De ville hävda att poängen, burn-vouchern samt andra fördelar (stopservice, försäkringar etc) motiverade den högre årsavgiften.
Vi får väl se om jag behåller det nästa år eller går över till Mastercard+Diners...

Jag lyckades däremot flytta brytpunkten för fakturering 2-3 dagar framåt så att det passar bättre med mitt kassaflöde utan större problem - förutom att kortnumret också behövde bytas ut.
 

Bamsefar

Medlem
Möjligen kan man få ett år gratis om man säger upp kortet, eller snarare kortet under. Dvs har du platinum blir du erbjuden gold osv.
 

agehall

Medlem
Med tanke på hur mycket pengar jag drar igenom mitt AmEx och hur pass hjälpsamma de är om man har minsta problem, så tycker jag det kan vara värt den något höga avgiften. Det jag dock stör mig på, är att man inte kan få längre betalningstid. Om man fick 30 dagar så skulle det vara perfekt!
 
Toppen