Senaste nytt

SAS aktier

Homer

Medlem
Petra fick tydligen en tillsägelse från högre ort



upload_2020-9-30_20-4-55.png
 

henke12

Medlem
Herregud vilket drama!

Nog förstår jag att man inte ska ge köp/säljrekommendationer som anställd på ett börsnoterat företag,
MEN - jag tror ingen tar Petra på orden när hon säger "absolut, bara att köpa!"

Jag tror att världen behöver lite humor i dessa speciella tider,
Om man kunde få spola tillbaka tiden och satt dit en smiley kanske saken hade stått i annat ljus,

Varje uns av humor och lekfullhet i livet som någon försöker med för min dag ska bli lite bättre uppskattar iaf jag! :)
 

hco

Medlem
Jag har fått erbjudandet om teckningsrätter. Tror ni att det är en bra affär på sikt? :)

All in! (Ej investeringsrådgivning)

Skämt åsido, undertecknad kör på. Det blir "kul". Men min position är kaffepengar dock.... Om man inte vill teckna nya hade det väl varit bättre att sälja tidigare.
 

Alf

Medlem
Jag har fått erbjudandet om teckningsrätter. Tror ni att det är en bra affär på sikt? :)

Flygbolagsaktier är aldrig en bra affär. Men har du en teckningsrätt så utnyttja den. Teckningsrätter brukar alltid vara bra köp.

Själv köpte jag ett antal SAS aktier för att få guld på Radisson. Den affären blev inte så lyckad. Det hade varit mer lönsamt att betala priset för business rum alla gånger. Aktieförlusten blev större än förmånen.
 

TomJ

Medlem
En liten fråga om priset på teckningsrätter.

Som det ser ut just nu är priset för en teckningsrätt 0,43. Emmisionskursen är 1,16. Aktiekursen är 2,74.

Är priset på teckningsrätten så lågt för att folk förväntar sig att aktien kommer gå ner i 1,16 när handeln om teckningsrätter tar slut och folk får använda sina teckningsrätter? Annars borde ju en teckningsrätt vara värd exakt lika mycket som skillnaden mellan emmisionkurs och aktuell aktiekurs?

Om man har säg 100 aktier som då gett 900 teckningsrätter, borde man då sälja aktierna idag för 2,74 idag och köpa nya sen för 1,16? För man behåller väl teckningsrätterna även om man säljer de aktier som gett en teckningsrätterna?

Är helt ny på aktier och har haft några SAS för skoj skull.
 

mha321

Medlem
En liten fråga om priset på teckningsrätter.

Som det ser ut just nu är priset för en teckningsrätt 0,43. Emmisionskursen är 1,16. Aktiekursen är 2,74.

Är priset på teckningsrätten så lågt för att folk förväntar sig att aktien kommer gå ner i 1,16 när handeln om teckningsrätter tar slut och folk får använda sina teckningsrätter? Annars borde ju en teckningsrätt vara värd exakt lika mycket som skillnaden mellan emmisionkurs och aktuell aktiekurs?

Om man har säg 100 aktier som då gett 900 teckningsrätter, borde man då sälja aktierna idag för 2,74 idag och köpa nya sen för 1,16? För man behåller väl teckningsrätterna även om man säljer de aktier som gett en teckningsrätterna?

Är helt ny på aktier och har haft några SAS för skoj skull.

Skillnaden i pris där beror nog på osäkerheten. Om du visste att SAS stod kvar i minst 1.59 så är det vinst att köpa rätterna. Risken är dock att aktien har fallit ända ner till 1.16 tex, och då har du betalat 0. 43 för en tecknngsrät som har noll värde.

Och ja du kan sälja dina SAS idag och sedan köpa nya på teckningsrätterna senare. Huruvida man bör eller inte är en helt annan fråga, men man kan eftersom man har dem kvar. :)
 
Toppen