Senaste nytt

SAS aktier

Baserat på det jag har diskuterat med mina kontakter på SAS så är i princip nästan garanterat strejk i vår - således jag skulle inte vara allt för lång i SAS just nu...

Ganska tråkig inställning om man ett halvår i förväg i princip har bestämt sig för strejk. Är det ens lönt att försöka starta en diskussion och dialog under sådana premisser?

Personer med den inställningen hade jag inte velat ha anställda hos mig, oavsett typen av affärsverksamhet.
 

M.K

Medlem
Ja detta hjälper helt klart SAS när NAS stänger samtliga IC linjer från CPH och ARN!

Perfekt timing med kraftigt ökad GO kapacitet som kommer med A350 och runt 50 seats fler. NAS var helt klart en hård konkurrent på detta segment av marknaden, billiga direktflyg. Förmodligen ett starkt skäl till GO Light som försvar av kabinfaktorn.

Kanske t o m A350 sätts in nu på EWR från ARN till sommaren? SAS fyller enkelt kabinen där! :)
 
Last edited:

M.K

Medlem
Ja vilket läge till svald kapacitetshöjning @Remington Steele ! Jag var lite orolig för den större GO kabinen tidigare, men det kan inte bli bättre än detta! Jag vet om många familjer som vill ha direktflyg, struntar totalt i poäng, och växlar mellan SAS och NAS på IC.

Det ska mycket till att de nu plötsligt börjar mellanlanda i t ex FRA först istället för billiga light biljetter direkt.
 
Toppen