Senaste nytt

SAS Airbus A320 på svensk inrikes från 26/10.

011430121

Medlem
Det var väl i försök att mota ihop den spretiga flottan som man valde att planera alla A320 på cph, och alla 737 fördelat på ARN och osl. För att det blir billigare så helt enkelt.

Om jag minns rätt har man väl bara lagt nya order på A320, både classic och neo. Och inga nya 737. Vilket ju gör att man får en större andel A320 med tiden och man når väl läget där man helt enkelt har fler A320 på cph än man behöver, och alltså börjar sätta några av dem på annan bas.

Troligen blir väl då ARN en bas som har både 737 och A320, medan Oslo fortsätter vara ren 737-bas.

Jag hör också till dem som föredrar A320,så jag hoppas att det är den som det handlar om på lite sikt. Även om det kortsiktigt säkert är slinging det handlar om.
Tror att SAS har fått alla sina A320 som är beställda, tror att alla är begagnade men inte helt säker.
Från 2016 kommer A320 neo.
 

mha321

Medlem
Tyvärr verkar jag haft fel i min gissning :( såg ett uttalande från SAS (tror det var på torget) om att A320 kommer fortsätta vara baserade i CPH även gällande NEO, och att det bara handlar om slingning när de hamnar på svensk inrikes både kort och långsiktigt.
 
Toppen