Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

apknug

Medlem
Nej, det jag tror att SAS leasad dessa maskiner och betalar till leasing bolagen hur mycket de flyger, notera att det är en gissning från mig.
SE-DMO torde vara leasad från Air Lease Corporation (ALC).

Har vi nån insider där eller på SAS sidan, eller Vinge som troligen (killgissning) har varit med att ta fram / granska leasingsavtalet?

När det gäller flygplansmotorer så har det tidigare varit populärt att leasa dem och betala när man använder dem. Power by the hour.

SAS finanschef har ju i alla fall inte sagt upp sig sedan han tillträdde i maj 2020.
 

Tobbe.O

Medlem
Testflygning nummer två! :)

Screenshot_20210907-110133_Flightradar24.jpg


AIB408B from Hamburg Flightradar24: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map
 

DuPoint

Ny medlem
Har också blivit ombokad till EWR på min bokning till BOS i början på okt. Inget Sms eller meddelande utan det framgår bara av Mina bokningar. [...] Gamla poäng och gammal voucher, får se vad som händer med det.

Ring SAS Amex-telefonsupporten för du får tillbaka din gamla Amex-voucher med ny giltighetstid 30 dagar från det datum då SAS bokade av/om dig. Det gjorde jag med min av SAS av-/ombokade Boston-bonusresa till EWR nu i september och jag tog en ny bonusresa med SAS i business class till Washington i april nästa år istället. Ont om bonusresor med SAS till USA nästa vår just nu, då många bokar om, men det sägs att du kan boka Star Alliance via telefon eller så tar du en bonusresa till Chicago istället för dit verkar det (precis som när jag bokade Boston tidigare i vår) finnas gott om platser eller så väntar du ut de 30 dagarna till sista stund. SAS-bonusresor kan du som sagt söka efter enkelt på awardhacks.se.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen