SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 23 Januari 2019.

1. Davvelavve

Davvelavve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undra hur poängpriset skulle vara i business till ex Europa.

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Troligtvis så säljs plus/business som samma. Skulle bli väldigt förvånad om de inför en ny kategorisering inom Europa. Gissningsvis så kör man samma koncept i både plus/business, om inte detta blir en permanent lösning på längre sikt.

3. Alla bolag kör väl in flygplan på korta rutter för att alla skall lära sig? Visst SAS har redan A32X i flottan men inte med samma kabin. Så det är väl ingen ”nyhet” eller överraskning att denna kommer flyga kortsträckor från Arlanda under sommaren?

4. igelkotten

igelkotten Medlem

Med A350 skedde dessa dock utan passagerare.

5. A321:an skulle väl vara perfekt på ARN-EWR om linjen ska återstartas när det fortfarande är lite lägre efterfrågan.

6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Risken är ju att det permanentas för att folk börjar boka via CPH istället för att få widebody och man hamnar i en "ond cirkel"

Juancarlos och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  7. Ah ha. Jag var med på både A340-300 och A330-300 :)

igelkotten gillar detta.
  8. Varifrån kommer antagandet "inom Europa/kortsträckor" från ARN?
    ARN-EWR känns väl troligast om SAS håller fast vid att introducera CPH-BOS senare och ARN-ORD lever på frakten?

fcx gillar detta.
  9. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske från samma källa som antagandet att A321LR ska flyga ARN-EWR? :rolleyes:

NyfikenGrau gillar detta.
  10. Jo okej, men jag var mer nyfiken än ifrågasättande, lät som det kommit info jag inte sett. EWR är ren spekulation (iaf från min sida).

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!