Martin B
Medlem
Räckvidden för A321LR är 4000 nm / 7408 km, ARN-CTU är 6910 km så det borde gå.A321 har inte räckvidd ända till Kina misstänker jag.
Last edited:
Räckvidden för A321LR är 4000 nm / 7408 km, ARN-CTU är 6910 km så det borde gå.A321 har inte räckvidd ända till Kina misstänker jag.
Den har range till Kina från Stockholm. Den kommer väl dock inte ut till peking/shanghai
Räckvidden för A321LR är ca 4000 mm / 7408 km, ARN-CTU är 6910 km så det borde gå.
Hade varit väldigt intressant med direktlinje från skandinavien till ICN med tekniskt stopp i CTU.Räckvidden för A321LR är ca 4000 mm / 7408 km, ARN-CTU är 6910 km så det borde gå.
Seoul kommer nog vara mycket cargo och då är A330/340 bättreHade varit väldigt intressant med direktlinje från skandinavien till ICN med tekniskt stopp i CTU.
Bra fråga, LN-RKP byts mot en ny A330 som sagt av SAS men jag tror nog man utvärderar några A340 beroende på deras skick, oljepriset etc.Om det bli GOT/AAR till EWR betyder det att SAS måste fylla upp sina maskiner från ARN/CPH/OSL med fler pax på dessa linjer, vet inte hur många som flyger till NYC från GOT/AAR dagligen med SAS eller andra bolag.
@Agö finns det statistik på det?
Om det blir enligt ovanstående så blir det tapp för LH, AF, KLM och BA till NYC från dessa orter.
Nu när A321LR kommer tror ni att man kommer att fasa ut några A340?
Varför skulle de flyga A321LR på ARN-EWR?Höll på att sätta kaffet i halsen, hoppas på Arn-ewr
Med avskaffad flygskatt kan man exempelvis istället starta Seoul och Toronto i en slinga från Stockholm.
Fast nu kommer väl flygskatten förmodligen återinföras av den "nya" regering om inte det händer någonting dramatisk...
Håller tummarna för en framtida rutt till Seoul.Seoul kommer nog vara mycket cargo och då är A330/340 bättre