SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 23 Januari 2019.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är inredningen ens på plats?

2. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du att SAS installerar inredning själva? Måste erkänna att jag inte vet utan bara utgått från att det utförs i Toulouse/Hamburg. :rolleyes:

3. Undrar om Boston ligger löst till som destination i allmänhet post-Corona med kraftigt minskade passagerarvolymer och om det nu är så att A321LR inte kan ta så mycket frakt och att SAS kör så mycket frakt till/från Nordamerika att de ändå måste använda de större planen?
    Känns som Boston-planerna var gjorda utifrån en ökande passagerarmängd som inte kommer nås på ett bra tag nu. (flera år?)
    Funderingarna om Kanarieöarna kanske inte är så dumma, ser betydligt större potential dit inom överskådlig tid nu, och över huvud taget för turistlinjer.

En annan fråga: Ligger schemat fast för leverans av den andra maskinen nu 2021 och/eller var kan man se status för detta?

4. Möjligen om SAS väljer EWR för A321:an istället från tex ARN eller OSL

NyfikenGrau gillar detta.
  5. Ah, jo det låter som ett troligt alternativ, EWR-linjerna har väl en hel del turister gissar jag. Får se om det håller i sig post-Corona, där storstäder förmodligen inte står högst i kurs.

6. Tobbe.O

Tobbe.O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är garanterat utrustad med komplett kabin när den levereras från fabrik. Har läst någonstans att flygbolagen kan ändra i inredningen fram till ett år innan leverans, detta för att alla valda stolar/detaljer, färg på golvmattor mm ska finnas vid rätt tidpunkt i produktionen när planet sätts ihop. :)

Nu är ju visserligen produktionstakten på A320 familjen nerdragen något men innan corona producerade Airbus 60 plan i månaden från 320 familjen. Då gäller det att allt går i lås när alla "pusselbitar" ska på plats. :)

Resenaren55, Mr Basic och NyfikenGrau gillar detta.
  7. Tobbe.O

Tobbe.O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid kvartalsredovisningen i november så låg det kvar att de två resterande A321neo LR ska komma i år! :)

_20210123_212403.JPG

Lauda 777 och NyfikenGrau gillar detta.
  8. Oj det låter bättre än jag trodde, dessutom 2 av 4 resterande A350! Ska bli mycket spännande att se var A321LR sätts in, och när.:)

9. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  10. Jag tycker det låter väldigt optimistiskt men alla nyheter om att någon ska börja flyga någonstans funkar för mig i nuläget :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!