Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

NyfikenGrau

Medlem
Undrar om Boston ligger löst till som destination i allmänhet post-Corona med kraftigt minskade passagerarvolymer och om det nu är så att A321LR inte kan ta så mycket frakt och att SAS kör så mycket frakt till/från Nordamerika att de ändå måste använda de större planen?
Känns som Boston-planerna var gjorda utifrån en ökande passagerarmängd som inte kommer nås på ett bra tag nu. (flera år?)
Funderingarna om Kanarieöarna kanske inte är så dumma, ser betydligt större potential dit inom överskådlig tid nu, och över huvud taget för turistlinjer.

En annan fråga: Ligger schemat fast för leverans av den andra maskinen nu 2021 och/eller var kan man se status för detta?
 
Undrar om Boston ligger löst till som destination i allmänhet post-Corona med kraftigt minskade passagerarvolymer och om det nu är så att A321LR inte kan ta så mycket frakt och att SAS kör så mycket frakt till/från Nordamerika att de ändå måste använda de större planen?
Känns som Boston-planerna var gjorda utifrån en ökande passagerarmängd som inte kommer nås på ett bra tag nu. (flera år?)
Funderingarna om Kanarieöarna kanske inte är så dumma, ser betydligt större potential dit inom överskådlig tid nu, och över huvud taget för turistlinjer.

En annan fråga: Ligger schemat fast för leverans av den andra maskinen nu 2021 och/eller var kan man se status för detta?
Möjligen om SAS väljer EWR för A321:an istället från tex ARN eller OSL
 

Tobbe.O

Medlem
Är inredningen ens på plats?

Menar du att SAS installerar inredning själva? Måste erkänna att jag inte vet utan bara utgått från att det utförs i Toulouse/Hamburg. :rolleyes:

Den är garanterat utrustad med komplett kabin när den levereras från fabrik. Har läst någonstans att flygbolagen kan ändra i inredningen fram till ett år innan leverans, detta för att alla valda stolar/detaljer, färg på golvmattor mm ska finnas vid rätt tidpunkt i produktionen när planet sätts ihop. :)

Nu är ju visserligen produktionstakten på A320 familjen nerdragen något men innan corona producerade Airbus 60 plan i månaden från 320 familjen. Då gäller det att allt går i lås när alla "pusselbitar" ska på plats. :)
 

Tobbe.O

Medlem
Undrar om Boston ligger löst till som destination i allmänhet post-Corona med kraftigt minskade passagerarvolymer och om det nu är så att A321LR inte kan ta så mycket frakt och att SAS kör så mycket frakt till/från Nordamerika att de ändå måste använda de större planen?
Känns som Boston-planerna var gjorda utifrån en ökande passagerarmängd som inte kommer nås på ett bra tag nu. (flera år?)
Funderingarna om Kanarieöarna kanske inte är så dumma, ser betydligt större potential dit inom överskådlig tid nu, och över huvud taget för turistlinjer.

En annan fråga: Ligger schemat fast för leverans av den andra maskinen nu 2021 och/eller var kan man se status för detta?

Vid kvartalsredovisningen i november så låg det kvar att de två resterande A321neo LR ska komma i år! :)

_20210123_212403.JPG
 
Toppen