NyfikenGrau
Medlem
Sedan har vi ju alternativet att köra till nya destinationer med lägre beläggning från de traditionella SAS-hubbarna, eller kanske rentav enbart från CPH. Tänker då t.ex. på Indien. Gustafssons pressmeddelande är väl medvetet mångtydigt, då det både säger att det passar skandinaviska marknaden bra (GOT-EWR?) men också nämner nya regioner/destinationer (till och med Mellanöstern nämns, som ju inte riktigt är longhaul).
Jag tänkte just på affärsresenärer, inte turister. Men då jag inte flyger något särskilt i jobbet själv, är min kunskap om affärsresenärers önskemål väldigt begränsad, bså jag bara utgick från hur jag själv skulle tänka. Det skulle s.a.s. "räcka" för mig med Plus till en ny destination som Delhi, medan jag vill ha business till Tokyo eller LA.
Tänkbart men å andra sidan är det väl inte SAS styrka/strategi att transportera turister utan försöka erbjuda det ändå förhållandevis starka näringsliv som finns på t.ex. Jylland, Göteborg samt västra Norge ett "fullgott" alternativ i mindre skala.
Jag tänkte just på affärsresenärer, inte turister. Men då jag inte flyger något särskilt i jobbet själv, är min kunskap om affärsresenärers önskemål väldigt begränsad, bså jag bara utgick från hur jag själv skulle tänka. Det skulle s.a.s. "räcka" för mig med Plus till en ny destination som Delhi, medan jag vill ha business till Tokyo eller LA.