SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pswe, 23 Januari 2019.

  1. Robert flysas

    Robert flysas Medlem

    Ort:
    Åre
    Land:
    Sverige Sverige
  2. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Har en ”date” med damen ifråga till Boston i mitten av januari.
    Måste säga att den nya yttre målningen som hon kommer att få tilltalar mig.
    Hoppas även det inre, vilket jag tycker är viktigaste, faller mig i smaken.
    Ut resan rad 1, vilket är 2-2 seating returen är rad 2 där man sitter 1-1
     
  3. Scanwing

    Scanwing Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Undrar vad Corona gör med marknaden för narrowbody på longhaul. Känns som det antingen kommer bli succé då efterfrågan inte räcker till att fylla de stora flygplanen, men då på befintliga linjer. Eller så dör marknaden så pass att de linjer dessa flygplan är tänkta att flyga på ej längre finns, och bolagen istället fokuserar på färre linjer.
     
    NyfikenGrau gillar detta.
  4. HCas

    HCas Medlem

    Ort:
    London
    Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Vanskligt att sia om men min gissning är att vi kommer gå mot färre linjer och färre avgångar men större flygplan. Airbus kanske gav upp A380 lite för tidigt...
     
  5. Lauda 777

    Lauda 777 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Eller helt tvärtom om man vill börja undvika mellanlandning.
     
    NyfikenGrau gillar detta.
  6. Har egentligen svårt att se nån dålig marknad för ett modernt bränslesnålt flygplan med lång räckvidd som kan gå med vinst på långdistans med färre passagerare än traditionella longhaul-plan. Utgår från att oljepriskriget som pågår nu är över om nåt år, tror det generellt kommer vara för riskabelt att satsa på för stora/törstiga plan.

    Men hur som helst, kul att första A321LR verkar vara på g! Ska bli intressant att se om det blir nån ändring av destinationer längre fram pga viruset. Världens medicinhuvudstad Boston känns ju som ett bra förstamål..i övrigt känns det inte riktigt som läge att öppna nya linjer det närmsta året.
     
    Lauda 777 gillar detta.
  7. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    A321LR är igentligen en vanlig A321NEO med extra tankar i lastrummet.
    Skulle inte marknaden för longhaul finnas är det ganska lätt att återställa maskinen till en vanlig A321NEO och flyga den på diverse europalinjer
    A321XLR har däremot betydande ingenjörsmässiga förändringar jämfört med A321LR
     
    Flyer722, Palazzi, Brandforce och 3 andra gillar detta.
  8. KalleSus

    KalleSus Medlem

    Även de tre 321LR tycks hamna på svenskt register, trots att de ursprungligen var tänkta få OY-registrering.
    Första maskinen kommer att registreras SE-DMO och döps till Jarl Viking.
     
    Tobbe.O, Mr Basic, apknug och 12 andra gillar detta.
  9. Tobbe.O

    Tobbe.O Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  10. Ricci

    Ricci Medlem

    Ort:
    CPH/Skåne
    Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×