Senaste nytt

SAS Airbus 320 NEO

Tobbe.O

Medlem
SE-RUB gjorde sin kommersiella premiärflygning i går 4 SEP från CPH till just OSL som SK1474. Och FR24 loggar sedan dess båda maskiners flighter som SE-RUB, medan Planefinder loggar båda maskiners flygningar som SE-RUA. :eek:
Har också varit i kontakt med FR24 upprepade gånger kring detta, men de verkar inte kunna lösa problemet och SAS verkar inte klara det heller.

Intressant är att enligt planefinder.net så har SE-RUA ADSHEX-koden 4ACAA2 och enligt FR24 så är det SE-RUB som har 4ACAA2.

Här är ett exempel på hela absurditeten: Enligt FR24 lämnade den SE-RUB OSL som SK489 idag 05 SEP klockan 13.35 mot ARN. Samtidigt som SE-RUB landade som SK4024 från SVG i OSL klockan 13.36. Det torde vara omöjligt. o_Oo_O


Visa bifogad bild 113058 Visa bifogad bild 113059

Har också varit i kontakt med flightradar 24 igen om ovanstående... Enligt planespotters.net så är ADSHEX-koden för SE-RUB: 4ACAA2.
 

KalleSus

Medlem
Nu tycks SE-RUB bli korrekt på FR24; syns både på kartan och listas i flight history.
Däremot är fortfarande SE-RUA osynlig på kartan, men flight history för den maskinen listar planerade flygningar som "scheduled" eller "estimated". Inga faktiska värden alltså.
Följetongen fortsätter...
 

KalleSus

Medlem
Nu tycks SE-RUB bli korrekt på FR24; syns både på kartan och listas i flight history.
Däremot är fortfarande SE-RUA osynlig på kartan, men flight history för den maskinen listar planerade flygningar som "scheduled" eller "estimated". Inga faktiska värden alltså.
Följetongen fortsätter...
Jag får rätta mig själv. Det tycks fortfarande vara en enda röra, även i flight history.
 

Tobbe.O

Medlem
Skickade till SAS idag gällande felet med SE-RUA och SE-RUB och flightradarn. Fick svar efter 60 minuter! :) imponerad! :)

Screenshot_20200911-090547~2.png
 

fly4fun

Medlem
Konstigt att dom skyller på Flightradar24 när 4 flight trackers visar samma fel. Här är nätverkstrafiken senaste timmen från mitt ADS-B nätverk.

Transponderkoder ID 4ACAA2 skickas ut från 2 flygplan exakt samtidigt vid 2 olika positioner - SAS847 och SAS 4406

upload_2020-9-11_9-48-37.png


se-rub2.PNG
 
Toppen