SAS Airbus 320 NEO

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av palmen, 9 December 2016.

Tags:
  1. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Han räknar på totalen för dagen, dvs fem dagliga avgångar med en CR vs fyra dagliga avgångar med en CR + en med A320. Detta sker ju dock redan idag på en hel del linjer.
     
  2. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Korrekt med total kapacitet. CRJ tar förresten numera 90 pax och NEO 180 pax om rätt ska vara rätt. Alltså exakt dubbelt så många och ett alldeles för stort mellanrum om SAS ska fortsätta med frekvensen på många destinationer.

    A220 i egen regi känns sådär då det är annan type rating. Bättre med wet-lease på mindre maskiner, vilket också leder till mer flexibilitet under nästa strejk.
     
  3. Remington Steele

    Remington Steele Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Mmm... A220 verkar verkligen vara en toppenmaskin som skulle passa perfekt in hos SAS, speciellt inrikes. Men beslutet att gå mot enhetsflotta är rätt. Får bli wetlease i så fall som flera redan skrivit.
     
    FilipJ gillar detta.
  4. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Estnisk media skriver idag om Regional Jet (JV Nordica + LOT) som avser expandera under det kommande året. Ambitionen är att ha 26 maskiner i flottan till sommaren 2020 och då med tillägg av Embraer 190/195 utöver dagens CRJ och ATR. Kan det möjligen vara ett utökat SAS-samarbete som ligger i planen? Embraer hade väl varit en utmärkt storlek för SAS som alternativ till A220.
     
  5. M.K

    M.K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @pswe Jag gillar verkligen Finnairs E-190 men tar bara 10 pax fler än CRJ. Alltså 100 totalt. Jag har aldrig flugit E-195 men ser den tar 120 pax för Austrian. Kan kanske vara ett passande alternativ. Skrev de vad som beställts?
     
  6. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag tror att det blir jet-operationerna för BRA helt enkelt som ERJ skall användas till...
     
    011430121 gillar detta.
  7. pswe

    pswe Medlem

    Ort:
    ARN / CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Inga detaljuppgifter fanns. Det angavs båda storlekarna. Framgick inte heller om det är nya maskiner eller begagnade. LOT har väl båda delar om jag minns rätt, kanske tas därifrån?
     
  8. chrisljo

    chrisljo Medlem

    Ort:
    Oslo
    Land:
    Norge Norge
    Hvis man flyr en rute med 4 CRJ flights og 1 A320 så er kapasiteten ca 20% høyere på dagsbasis enn om man flyr med 5 CRJ flights.

    Så for destinasjoner ned 4+ flighter per dag har man fortsatt en del fleksibilitet selv om hoppet fra CRJ til A320 er 100%.
     
  9. Vixit

    Vixit Medlem

    Ort:
    BRU
    Jag flyger inte ofta med SAS, men rad 31 på SK1600 ser intressant ut... Likadant på SK2591. Sitter man i skamvrå eller karantän?

    01CB6B0E-4BF1-4D22-815A-8A76C19B8073.jpeg
     
  10. lucasd

    lucasd Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är raden längst bak som hamnat fel när de satte in en rad till ombord. Rekommenderas inte av mig. Går inte att fälla stolarna och fönster saknas i princip helt.
     
    Vixit gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×