Senaste nytt

SAS After Work, 12 september i Stockholm

Johan Hbg

Medlem
Med t ex ny regering och optimism i landet, borttagande av flygskatt och lite tillväxt igen med starkare SEK kommer fler linjer garanterat tillbaka till Stockholm.

Jag menar att Stockholm och Köpenhamn har ganska liknande grundförutsättningar med sina respektive för- och nackdelar.
Bitter?
Till sist handlar det nog mest om en sak. Resenärer från Kastrup är beredda att betala mer än de från Arlanda.
 

M.K

Medlem
@Johan Hbg Inte svårt betala mer med DKK. Jag är inte bitter men realist och har själv agerat därefter.

Jag förstår därför SAS även fast jag är från Stockholm. Ingen välgörenhet de driver med och jag vill ha ett starkt bolag.
 

palmen

Moderator
Ja, nyttjar SAS sina sex optioner så blir läget lite annat. Då har dem om ett par år en flotta med 14 A350, 5 A330E (9 om ryktena stämmer att de ska köpa 4 till). samt 4 A330 classic. Totalt 27 plan. Då lär alla A340 ryka. Kanske även classic. Man kan ju drömma...(Lär spara in på en del soppa mot idag med den hypotetiska flottsammansättningen)
Jag tror det ryktet kan dödas då det verkar som någon feltolkat informationen om vilka plan i dagsläget har på leverans eller fått senaste åren. Man verkar felaktigt ha antagit att det var ytterligare en order. Ser det inte som rimligt att sas ska köpa 160 A320neo totalt som då hade blivit fallet.
 
Toppen