Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

JacobGBG

Medlem
Jag gjorde några stickprov (LAX, SFO och PVG med A359 i närtid och längre fram) och som EBD kan jag välja alla platser på rad 20. Kanske har SAS valt att ge ytterligare en förmån till EBD utöver "föredragna platser i Go?" :)

Spännande! Det låter ju mer som en perk för de vanliga dödliga som kan välja de övriga 4 öppna platser på rad 20 och får möjligheten att sitta bredvid en EBD. ;)

Men det låter lite konstigt att man skulle ha reserverade platser för EBD i Plus samtidigt som hela Business är öppet.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
SE-RSA är för övrigt på väg till Sao Paolo igen (Flightradar24: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map för tredje gången på lika många veckor.

Kan man hoppas på att ett mer långsiktigt fraktbehov uppstått på den här rutten...skulle för egen del vara fantastiskt kul jämfört med de andra SAS-destinationerna. Jag vet, SAS vill(e) rikta in sig på norra halvklotet, men det kan ju inte vara hugget i sten om behovet skulle bli tillräckligt både vad gäller frakt, affärs- och nöjesresor. Pandemidrömmeri kanske, men men.
 

JPE

Medlem
Jag gjorde några stickprov (LAX, SFO och PVG med A359 i närtid och längre fram) och som EBD kan jag välja alla platser på rad 20. Kanske har SAS valt att ge ytterligare en förmån till EBD utöver "föredragna platser i Go?" :)

Jag är EBG och gjorde också lite stickprov på A359. Kunde boka alla platser på rad 20.
 

Alf

Medlem
Spännande! Det låter ju mer som en perk för de vanliga dödliga som kan välja de övriga 4 öppna platser på rad 20 och får möjligheten att sitta bredvid en EBD. ;)

Men det låter lite konstigt att man skulle ha reserverade platser för EBD i Plus samtidigt som hela Business är öppet.

Jättespännande, jag har nu bokat 20B/G för mitt ressällskap så får vi se om det blir ledig bredvid så någon kan flytta. Jag tycker nog att man kunde ha blockat 20A/B och haft 20G/H öppna. Det blir ju samma sak så även vanliga dödliga som behöver extra benplats kan boka detta när man är först till kvarn. Det är väl bättre att placera finfolket bredvid varandra istället för att sätta en enkel EBB/EBS bredvid en EBD.

Tack i alla fall SAS för att jag kan boka 1D/F utan status om jag är ute i god tid.
 

FilipJ

Medlem
09419631-9D36-4E46-81F2-FBF791257E67.jpeg
Detta är nog blivande ”Ingeborg Viking”. Väntar på first flight, oklart när det blir.
 
Toppen