Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

JacobGBG

Medlem
Jag valde precis sittplatser i i PLUS på CPH-PVG. Av allt vad jag förstått så är konfigurationen 2-4-2 rakt igenom i denna klass men i sätesväljaren på SAS site så var det en symmetrisk 1-2-1 tillgänglighet på rad 20 (längst fram) och allt annat helt grönt i 2-4-2.

Är detta någon speciell konfiguration för rad 20 eller har det helt enkelt bara gått åt exakt 4 platser där folk udda nog satt sig A, C, F, H?
 

palmen

Moderator
Jag valde precis sittplatser i i PLUS på CPH-PVG. Av allt vad jag förstått så är konfigurationen 2-4-2 rakt igenom i denna klass men i sätesväljaren på SAS site så var det en symmetrisk 1-2-1 tillgänglighet på rad 20 (längst fram) och allt annat helt grönt i 2-4-2.

Är detta någon speciell konfiguration för rad 20 eller har det helt enkelt bara gått åt exakt 4 platser där folk udda nog satt sig A, C, F, H?
Kan vara att det är blockade platser för bassinet.
 

Alf

Medlem
Kan vara att det är blockade platser för bassinet.

Ja så måste det vara. Jag har kollat på åtminstone fem olika avgångar vid bokning åt min son och det ser exakt likadant ut på varje avgång. Det är lite tråkigt man har på så sätt gjort hela den raden obokningsbar om man vill sitta två tillsammans. Det borde räckt med att blocka en sida och ev mitten. Jag vet inte heller när platserna släpps så man kan boka dessa, kanske inte förrän vid incheckningen.
 

fcx

Medlem
Ja så måste det vara. Jag har kollat på åtminstone fem olika avgångar vid bokning åt min son och det ser exakt likadant ut på varje avgång. Det är lite tråkigt man har på så sätt gjort hela den raden obokningsbar om man vill sitta två tillsammans. Det borde räckt med att blocka en sida och ev mitten. Jag vet inte heller när platserna släpps så man kan boka dessa, kanske inte förrän vid incheckningen.
Jag tror att konceptet med att blockera platser är bättre än det gamla konceptet. Då var babyplatserna valbara för alla, men hade man bokat platsen och någon senare bokade en baby så blev man flyttad till mittsäte långt bak.
 

Enhet

Medlem
Jag valde precis sittplatser i i PLUS på CPH-PVG. Av allt vad jag förstått så är konfigurationen 2-4-2 rakt igenom i denna klass men i sätesväljaren på SAS site så var det en symmetrisk 1-2-1 tillgänglighet på rad 20 (längst fram) och allt annat helt grönt i 2-4-2.

Är detta någon speciell konfiguration för rad 20 eller har det helt enkelt bara gått åt exakt 4 platser där folk udda nog satt sig A, C, F, H?

Jag gjorde några stickprov (LAX, SFO och PVG med A359 i närtid och längre fram) och som EBD kan jag välja alla platser på rad 20. Kanske har SAS valt att ge ytterligare en förmån till EBD utöver "föredragna platser i Go?" :)
 

marbe166

Medlem
SE-RSA är för övrigt på väg till Sao Paolo igen (Flightradar24: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map för tredje gången på lika många veckor.

SE-RSA har tagit Shanghai och Sao Paolo de här veckorna, medan SE-RSB har studsat fram och tillbaka till Newark fram till 31 jan och sen Chicago. Newark flygs med A330 sedan i tisdags.

RSC och RSD har fortfarande inte gått i kommersiell trafik, det är snart 11 månader sedan RSC levererades...
 
Toppen